ביידן שוחח עם פוטין: ״מצפה מרוסיה לפעול נגד מתקפות כופרה המתבצעות משטחה״

שוחחו על רקע המתקפה על חברת קסייה בסוף השבוע שעבר, שהשביתה 1,500 חברות ברחבי העולם. קבוצת REvil הרוסית עומדת מאחורי המתקפה, על פי הערכות, אך הממשלה הרוסית לא מואשמת בשיתוף פעולה

ביידן ופוטין בפגישתם בז׳נבה בחודש שעבר. צילום: REUTERS/Denis Balibouse/Pool/File Photo

על רקע מתקפת הסייבר האחרונה על ארה״ב המשויכת לקבוצת REvil הרוסית, קיים נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן שיחת טלפון עם מקבילו הרוסי, ולדימיר פוטין, ביום שישי האחרון. זוהי הפעם הראשונה שהשניים שוחחרו מאז פגישתם בז׳נבה בחודש שעבר, והנשיא ביידן נקט בטון שאינו משתמע לשתי פנים, אם כי לא האשים את הממשלה הרוסית במעורבות במתקפה.

״הבהרתי לו שארה״ב מצפה שכאשר מתקפת כופרה מתבצעת משטחו, למרות שאינה מתבצעת בחסות הממשלה, אנו מצפים מהם (מהרוסים) לפעול אם ניתן להם מספיק מידע״, אמר ביידן בשיחה עם עיתונאים. הוא הוסיף כי שתי הממשלות הקימו מנגנון תקשורת קבוע ודו-צידי ״כאשר אחד מאיתנו חושב שמשהו שקורה במדינה האחרת משפיע על הביטחון הלאומי שלנו. השיחה התנהלה היטב, אני אופטימי״, חתם בסגנונו האופייני. פגישה בין צוותי שת״פ הסייבר של המדינות צפויה להתקיים ביום שישי הקרוב.

המתקפה המשוייכת לקבוצת Revil התקיימה בסוף השבוע של ה-4 ביולי, יום העצמאות האמריקני, כאשר ההאקרים השתלטו על מערכות חברת קסייה (Kaseya), חברה טכנולוגית הממוקמת במיאמי בעלת גישה לחברות טכנולוגיות נוספות – שהן, מצידן, משרתות אלפי חברות ברחבי העולם. התוקפים השביתו את פעילותה של קסייה והצפינו את המידע. על פי ההערכות, לפחות 1500 חברות ברחבי העולם נפגעו, בעשרות מדינות, כולל רשת הסופרמרקטים המובילה בשבדיה שנאלצה לסגור 500 מתוך 800 סניפים. סכום הכופר הנדרש עומד על 70 מיליון דולר.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית