לברוב: מוסקבה תגיב בחומרה לצעדים אמריקניים ״בלתי ידידותיים״

שר החוץ הרוסי תקף את ה״פקידים האמריקניים״ שרק החריפו את הרטוריקה שלהם חרף ההבנות שהושגו בפסגת ביידן-פוטין, והוסיף כי ״הניסיונות לנהל איתנו דיאלוג מעמדת כוח נועדו לכישלון״

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, בשבוע שעבר. צילום: Ramil Sitdikov/POOL/TASS via REUTERS

מוסקבה תגיב בחומרה לצעדים פוטנציאלים ״בלתי ידידותיים״ מצד ארה״ב, כך אמר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב בראיון לעיתון אינדונזי במהלך ביקור במדינה. במסגרת קרב המסרים שמחליפות המדינות באמצעי התקשורת השונים, הובאו דברי השר בהרחבה באנגלית באתר טאס״ס, סוכנות הידיעות המרכזית של ממשלת רוסיה.

״המנהיג הרוסי הצהיר בבירור, גם בפומבי, כי תוצאות טובות לכל הצדדים אפשריות רק באמצעות מציאת איזון אינטרסים מקובל באופן הדדי, על בסיס שוויוני. לא היו לכך כל התנגדויות במהלך השיחות (עם הנשיא ביידן בז׳נבה)״, אמר לברוב. ״ואולם, באופן כמעט מיידי לאחר סיום השיחות החלו פקידים אמריקניים, כולל כאלה שהשתתפו בשיחות, בניגונם הקודם בעוצמה עזה יותר: ׳אמרנו למוסקבה, הזהרנו אותה׳״.

לברוב הוסיף כי האזהרות הללו מלוות באיומים מצד ארה״ב, בסגנון: ״אם רוסיה לא תקבל את כללי המשחק שפורטו בשיחות ז׳נבה בתוך מספר חודשים, יופעלו עליה לחצים חדשים, אך הבהיר כי ״הניסיונות לנהל איתנו דיאלוג מעמדת כוח נועדו לכישלון מלכתחילה. אנו נגיב בחריפות ובנחישות לצעדים בלתי ידידותיים. יש צורך בשיתוף פעולה הוגן אם וושינגטון באמת רוצה יחסים יציבים״.   

בנוגע למפגש הפסגה עצמו בין מנהיגי המדינות ולדימיר פוטין וג׳ו ביידן, אמר לברוב כי ״מוסקבה מאמינה כי הפגישה הייתה כנה ומקצועית, אך אין לשגות באשליות. בינתיים אנחנו מרוצים מכך שהצדדים גילו רצון להבנה הדדית. התוצאה העיקרית היא צעד צנוע – אך עדיין צעד קדימה – לכינון היחסים מחדש בין מדינותינו, אך אנו משוכנעים שהדבר בלתי אפשרי ללא כבוד הדדי והתחשבות הדדית באינטרסים״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית