ישראל לא אישררה את אמנת האו״ם לאי-לוחמה בממד הסייבר

עשרות מדינות אשררו לאחרונה את האמנה לאי-לוחמה בממד הסייבר, כולל רוסיה, סין וארה״ב. ההנחיות הומצאו על ידי קבוצת המומחים הממשלתיים של האו"ם לקידום התנהגות אחראית במרחב הסייבר

ישראל לא אישררה את אמנת האו״ם לאי-לוחמה בממד הסייבר

bigstock

על פי דיווח של אתר washingtonpost, כ-23 מדינות, בהובלת רוסיה וארה״ב, אישררו מחדש הסכם לאי לוחמה בממד הסייבר. ישראל לא בין המדינות שאשררו את האמנה מחדש. כריסטופר פיינטר, שהיה בכיר הסייבר של משרד החוץ בממשל אובמה, אמר זאת כך: "לנורמות האלה יש כוח מוסרי, ואם מדינה תירשם אליהן, יש מחויבות פוליטית וציפייה שהם יישמרו. ומדינות אחרות צריכות לתת עליהן דין וחשבון כאשר הן לא."

ההנחיות הומצאו על ידי קבוצת המומחים הממשלתיים של האו"ם לקידום התנהגות אחראית במרחב הסייבר. המדינות החתומות אישרו מחדש את ההסכם המכונן מ -2015. 

לצד המנעות מתקיפת תשתיות קריטיות ופעילות זדונית בשטחה של מדינה, הבהירה האמנה כי מדינות "צריכות לנקוט בצעדים סבירים להבטחת שלמות שרשרת האספקה" של חומרה ותוכנה המרכיבות את רשתות המחשבים. בחודש מרץ אושרו הנורמות לשנת 2015 על ידי כל 193 חברי האומות המאוחדות. 

מדינות העומדות בנורמות יכולות להתאגד כדי להעניש מדינות המפרות אותן באמצעות סנקציות וכלים אחרים, אומרים אנליסטים. הם יכולים גם לדחוף מדינות מתפתחות שחתמו על הנורמות כדי לעמוד במודל ההתנהגות המערבי, במקום זה של הרוסים או הסינים.

עם זאת, האמנה אינה כוללת פעולות ריגול מסורתי המנוהלות על ידי סוכנויות ריגול בעולם. 

אולי יעניין אותך גם