ספינות מלחמה איראניות בדרך לונצואלה

שתי אניות של צי המלחמה האיראני מפליגות באטלנטי לכיוון ונצואלה עם מטעני נפט ואולי נשק וציוד צבאי

ספינות מלחמה איראניות בדרך לונצואלה

mehrnews

ארה"ב הביעה בשבע שעבר דאגה בעקבות ידיעות על שתי אניות של הצי האיראני המפליגות באוקיאנוס האטלנטי לכיוון ונצאולה, וכנראה מנסות להעביר נפט ונשק למדינה זו. אולם האופציות המשפטיות של  האמריקנים לעצור את האניות מצומצמות ביותר. 

כתב העת FOREIGN POLICY מדווח כי אחת האניות נושאת כנראה מטען של שלושה מיליון גלון של נפט המיועד לוונצואלה הנתונה לסנקציות אמריקניות, כך אמר המומחה לענייני ים וספנות סאל מרקוליאנו לעיתון הלונדוני 'דיילי מייל'. על סמך צילומי לוויין הגיע המומחה למסקנה שדפנות  האנייה שקועות עמוק במים, סימן שהיא נושאת מטען גדול של נפט, ויתכן שהיא מעבירה נפט לאנייה השנייה SAHAND. 

חברת צילומי הלוויין MAXAR TECHNOLOGIES פרסמה צילומי לוויין משלה המוכיחים לדעתה שהאנייה השנייה נושאת על סיפונה לפחות שבע סירות תקיפה מהירות בנוסף למטען נפט. העיתון הלונדוני כותב כי מוכרת היטב השיטה האיראנית של כמה סירות מירוץ הסובבות סביב אנייה גדולה ותוקפות אותה באש מקלעים ורקטות.

איראן כבר שלחה לוונצואלה כמה מכליות נפט, וארה"ב טוענת שיירטה כמה אניות כאלו שלא הניפו דגל איראן. שר ההגנה לויד אוסטין הביע חשש שהאניות מובילות ציוד צבאי לוונצואלה, ולדברי POLITICO מי שקנה את הנשק הוא נשיא ונצואלה ניקולה מדורו.

דובר מחלקת המדינה נד פרייס אמר שארצו מוכנה לפעול אם יתברר שמתבצע סחר בנשק בים. אולם מומחים סבורים שאין לארה"ב, או לשום מדינה אחרת, עילה משפטית לעצור אנייה של מדינה זרה בלב האוקיאנוס בנתיב שיט בינלאומי. 
 

אולי יעניין אותך גם