חיל הים הלבנוני יקבל ספינות סיור חופים חדשות

צרפת תספק 4 פריגטות וארה"ב 3 ספינות מדגם Protector

חיל הים הלבנוני יקבל ספינות סיור חופים חדשות

By New Zealand Defence Force from Wellington, New Zealand - MC 10-0422-004.jpg, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=20379176

חיל הים הלבנוני עומד לקלוט 7 ספינות סיור חופים חדשות, 4 מצרפת ו-3 מארה"ב כחלק מסיוע החוץ הצבאי האמריקאי. 

מפקד חיל הים הלבנוני, הייסאם דאנאווי, סיפר לאתר Defensenews כי כרגע נערכים תיאומים עם מספנות צרפתיות לאספקת 4 פריגטות סיור-חופים באורכים של 65 ו-75 מטרים. הספינות מצרפת אינן, לדברי דאנאווי, חלק מהסיוע הצבאי הצרפתי ללבנון, אך הן תמוממנה באמצעות הלוואה בשווי של 400 מיליון אירו שתעניק צרפת לממשלת לבנון.

DefenseNews מדווח כי בתחילת חודש מאי, משרד ההגנה האמריקאי הודיע ללבנון על כוונה לספק במהלך שנת 2022 3 ספינות פטרול מדגם Protector. בסך הכול, משרד ההגנה האמריקאי מקצה 120 מיליון דולרים בשנת 2022 ללבנון מתכנית סיוע החוץ הצבאית שלו, גידול של 15 מיליון דולרים משנת 2021.

גורמים צבאיים לבנונים מזכירים כי לחיל הים הלבנוני יש כיום למעשה רק 7 ספינות פטרול מבצעיות ועלות הפעלתן ותחזוקתן היא עצומה. הם מצביעים על כך שעיתוי קבלת הספינות החדשות יסייע לאבטחת חיפושי הנפט השל לבנון באגן המזרחי של הים התיכון, מעבר למשימות הרגילות של  אבטחת רשות המכס הלבנונית הימית, מניעת הברחות והגירה בלתי-חוקית והגנה מפני פעולות טרור לאורך 150 הקילומטרים של החוף הלבנוני ובמים הטריטוריאליים של לבנון.

 

אולי יעניין אותך גם