IBM וממשלת בריטניה הכריזו על שותפות להאצת חדשנות באמצעות מחשוב קוואנטי ובינה מלאכותית

השותפות נחתמה לחמש שנים, בהיקף של 210 מיליון ליש"ט. מטרתה: סיוע לעסקים ולמגזר הציבורי בבריטניה בהפחתת הסיכון בחקר ואימוץ טכנולוגיות דיגטליות חדשניות

IBM וממשלת בריטניה הכריזו על שותפות להאצת חדשנות באמצעות מחשוב קוואנטי ובינה מלאכותית

צילום: מתוך אתר IBM

IBM ושרת המדע הבריטית, אמנדה סולוויי, הכריזו על תוכנית לשיתוף פעולה לחמש שנים, בהיקף של 210 מיליון ליש"ט להאצת חדשנות באמצעות בינה מלאכותית ומחשוב קוואנטי. מטרת שיתוף הפעולה היא לסייע לעסקים ולמגזר הציבורי בבריטניה בהפחתת הסיכון בחקר ואימוץ טכנולוגיות דיגטליות חדשניות, כגון בינה מלאכותית (AI) ומחשוב קוואנטי, על ידי הסרת חסמים מעשיים לחדשנות כמו גישה לתשתיות או פערים במיומנויות טכנולוגיות בתוך הארגונים.

במסגרת שיתוף הפעולה 60 מדענים, מתמחים וסטודנטים יצטרפו למעבדת המחקר של IBM ומרכז הארטרי (Hartree Centre), במסגרת מועצת מתקני המדע והטכנולוגיה (STFC) של גוף החדשנות הבריטי UK Research and Innovation, והם יהפכו חלק מתוכנית משותפת שתיישם בינה מלאכותית, מחשוב על (high performance computing) וניתוח נתונים, מחשוב קוואנטי וטכנולוגיות ענן, במטרה להאיץ את המחקר והפיתוח של פתרונות חדשניים לאתגרים בתעשייה – כולל פיתוח חומרים חדשניים, פתרונות בתחום מדעי החיים, קיימות סביבתית וייצור.

המחקר הוא חלק מהמיזם העולמי של Discovery Accelerator, שמבקש להאיץ את הגילוי והחדשנות על בסיס איחוד של טכנולוגיות מתקדמות במסגרת מרכזי מחקר שיטפחו ויאפשרו הקמת קהילות שיתופיות למחקר, וקידום מיומנויות וצמיחה כלכלית רחבת היקף.

שיתוף הפעולה זכה לשם HNCDI (Hartree National Centre for Digital Innovation) והוא יסייע לארגונים להתקדם בארבעה שלבים מרכזיים של טרנספורמציה ואימוץ טכנולוגיות דיגיטליות. שיתוף הפעולה יכלול:

  • נגישות לתוכניות הכשרה ורכישות מיומנות ממוקדת שתאפשר לצוותי המחקר לנצל במלואן את היתרונות של טכנולוגיות דיגיטליות
  • חקר וגילוי של הטכנולוגיות שיסייעו לעסקים להצליח יותר
  • הפיכת רעיונות לפתרונות דיגיטליים
  • זיהוי טכנולוגיות מתפתחות הנדרשות להבטחת עתיד כלכלת בריטניה

"לבינה מלאכותית ולמחשוב קוואנטי יש פוטנציאל לחולל מהפכה בתחומים רבים ומגוונים – מהאופן שבו אנו נוסעים ממקום למקום ועד לאופן בו אנו מבצעים קניות. אלו הם בדיוק מסוג התחומים שאני רוצה שבריטניה תוביל בהם ושיתוף הפעולה הזה הוא צעד גדול בדרך לשם", אמרה סולוויי. "הודות לשותפות חדשה עם IBM, לעסקים בריטיים תהיה גישה לתשתית ומומחיות שיעזרו להם להגביר את החדשנות ולהגדיל את הכלכלה – דבר חיוני בזמן שאנו מתחזקים חזרה לאחר המגפה", אמרה השרה.

"HNCDI תאפשר לבריטניה לפתח את הכישורים, הידע והיכולות הטכניות הנדרשות לאימוץ טכנולוגיות דיגיטליות מתפתחות, תוך ניצול רעיונות חדשים ופתרונות חדשניים", אמר פרופסור מארק תומסון, יו"ר ההנהלה של מרכז הארטרי. "לתוכנית יש פוטנציאל לייצר ערך מוסף גולמי ארוך טווח למשק על ידי הטמעת פתרונות בינה מלאכותית. אנו מיישמים ידע מבסיסי המחקר החזקים של בריטניה לפיתוח כלים וטכניקות העונים על צרכים ספציפיים של התעשייה והמגזר הציבורי, ומשפרים את התוצאות הכלכליות והחברתיות", אמר תומסון.

מרכז הארטרי יצטרף לרשת הקוואנטום של IBM (Q Network), בה חברים יותר מ-150 ארגונים, ביניהן חברות סטארט-אפ, מרכז מחשוב הקוואנטום של אוניברסטית קיימברידג ו-Phasecraft, המקבלים גישה למחשבי הקוואנטום של IBM באמצעות הענן ההיברידי. מדעני הקוואנטום במרכז יסייעו בהגדלת המערכת האקולוגית הקוואנטית תוך התמקדות בקידום מיומנויות קוואנטיות ברחבי בריטניה, ויתמכו בתעשייה למימוש הפוטנציאל הטמון בטכנולוגיית המחשוב הקוואנטית.

בנוסף למחשוב קוואנטי, למדענים העובדים על HNCDI תהיה גישה למאגר עצום של טכנולוגיות בינה מלאכותית מסחריות ומתפתחות של IBM המתמקדות בתכנון חומרים ואוטומציה, ניהול נכסים, שרשרת אספקה ​​ובינה מלאכותית ניתנת לאימות (trusted AI).

"העולם מתמודד אתגרים גדולים הדורשים גישה שונה כלפי מחשוב, כולל בינה מלאכותית ומחשוב קוואנטי, כדי שניתן יהיה לחבר קהילה רחבה, חוצה תעשייה, ממשל ואקדמיה, ולהאיץ את הגילוי במדע ובעסקים", אמר דריו גיל, סגן נשיא ומנהל IBM Research. "שותפות זו היא אבן דרך נוספת למאיץ הגילויים הראשון שלנו באירופה, המונע על ידי שני מרכזי IBM Research בבריטניה, כחלק מהמשימה שלנו לבנות קהילה מבוססת גילוי וחדשנות ברחבי העולם", הוסיף גיל.