מבצע עוקץ בסייבר הביא למעצר של מאות סוחרי סמים בעשרות מדינות

במבצע סייבר נטרלו משטרות ארה"ב ואוסטרליה רשתות הברחות סמים חובקות עולם. נעצרו מאות חשודים ב-18 ארצות 

https://youtu.be/e443mE8l-_0

סוכנויות משטרה אמריקניות ואוסטרליות עצרו מאות חשודים בהשתייכות לארגוני פשע והברחות סמים בקנה מידה ענק ב-18 ארצות, כולל במזה"ת. הסוכנויות חדרו לתקשורת של ארגוני הפשע באמצעות מבצע עוקץ בסייבר. המבצע אפשר חדירה לאפליקציות שהיו בשימוש רשתות הפשע. במהלך המבצע קראו החוקרים מיליוני הודעות מוצפנות.

מקורות רשמיים באוסטרליה מסרו לסוכנות רויטרס כי משטרת אוסטרליה ו-FBI בארה"ב עצרו חשודים באוסטרליה, אסיה, אמריקה הלטינית והמזה"ת שהיו מעורבים ברשתות הברחות הסמים. המבצע שכינויו "מגן טרויאני" הוא אחד הגדולים שהתבססו על חדירות סייבר לרשתות מוצפנות. ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון אמר שהמבצע הוא מכה קשה לפשע המאורגן ולעולם התחתון העולמי. באוסטרליה לבדה נעצרו 224 חשודים ובניו זילנד 35 חברי רשתות סמים. 

ראשית המבצע לפני קרוב לשנתיים. החוקרים השתלטו על אפליקציית מסרים בשם AMON שבה השתמשו כנופיות הפשע. אחד מאנשי העולם התחתון החל להפיץ לעמיתיו ברשת מספרי טלפון שכללו את האפליקציה, כדי להבטיח תקשורת בטוחה. למספרי הטלפון לא היה שום שימוש אחר, לא נשמעו קולות ולא הוצגו צילומים. אך בדיוק בדרך זו הצליחו המשטרות לאתר את האפליקציה ולחדור אליה.

ארגוני הפשע היו כה משוכנעים בביטחון התקשורת שלהם עד ששלחו מסרים גלויים כמו למשל "ספינת מרוץ תפגוש אותך במקום זה וזה". המבצע גם מנע רצח: לשלטונות נודע על תכנית לתקוף בית קפה באש מקלעים על מנת לחסל משפחה בת חמישה אנשים. המזימה התגלתה וסוכלה.

במהלך החקירות באוסטרליה נתפסו  104 כלי נשק, כולל רובי צלפים, ומזומנים בסך 45 מיליון דולר אוסטרליים. חבילה ובה שבעה מיליון דולר התגלתה חבויה בתוך כספת, שהוסתרה מתחת למחסן בפרבר בעיר סידני. עד כה הוגשו באוסטרליה 525 כתבי אישום בפרשה.  
 

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית