ארה"ב: חקיקה חדשה מציעה תקציבי ענק להתמודדות עם טכנולוגיה סינית

כדוגמה, תעודד החקיקה החדשה בסנט יצרני מוליכים-למחצה לפתוח מפעלים בארה"ב

President Joe Biden delivers remarks on the 100th anniversary of the Tulsa Massacre Tuesday, June 1, 2021, at the Greenwood Cultural Center in Tulsa, Oklahoma. (Official White House Photo by Adam Schultz)

"נוכח איומי תחרות דחופים עם סין וסכנת עליונות סינית בטכנולוגיות מסויימות", דן הסנט האמריקני השבוע, וכנראה יאשר, חקיקה מיוחדת שעיקרה השקעות בסך כרבע טריליון דולר, סכום עתק חסר תקדים, בפיתוח טכנולוגיות תעשייתיות מתקדמות. 
ניו יורק טיימס מדווח כי יתכן שהחוק יגיע להצבעה כבר השבוע ויאושר על ידי שתי המפלגות. הכוונה: התמודדות עם התחרות התעשייתית-מסחרית-צבאית עם סין, נושא שמדאיג את שתי מפלגות הבית. 

אמר על כך סנטור צ'ק שומר (דמוקרט מניו יורק ומנהיג הרוב בסנט): "בכל רחבי העולם ממשלות טוטליטריות  מריחות דם במים. הן סבורות שהדמוקרטיות אינן יכולות לשתף פעולה ולהשקיע משאבים בנושאים בעלי עדיפות  לאומית. הם ממתינות שניכשל כדי שיוכלו להשתלט על הכלכלה העולמית".

בסנט מסבירים כי מטרת החקיקה היא להשקיע במחשוב קוונטים, בבינה מלאכותית, בביו-רפואה, ואת כל אלו יבצעו חברות פרטיות וכך ייצרו מקומות עבודה חדשים. סנטור כריס קונס (דמוקרט מדלוור) האשים כי בסין כמעט כל החברות הגדולות משתייכות לעוצמות השליטה של המדינה וקשורות קשר הדוק עם הממשלה המרכזית, שמממנת את התפתחותן.

תומכי החקיקה מעודדים מכך שבשבוע שעבר הוציא הנשיא ביידן צו נשיאותי האוסר על אזרחים אמריקניים להשקיע בעסקים בסין התומכים בצבא, או כאלו המייצרים טכנולוגיות עיקוב המופעלות בסין לדיכוי מיעוטים לאומיים ואנשי דת. כדוגמה, תעודד החקיקה החדשה בסנט יצרני מוליכים-למחצה לפתוח מפעלים בארה"ב. ביידן ועמיתו מקוריאה הדרומית הסכימו בחודש שעבר כי וושינגטון וסיאול יפעלו בשת"פ לייצור מוליכים למחצה ומצברים מיוחדים לכלי רכב חשמליים. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית