בקרוב: מכונית חשמלית שתכרה מטבעות קריפטו בזמן חנייה

חברת דיימאק הקנדית הודיעה כי המכונית הבאה שתשיק תהיה מצוידת בתשתית קריפטו שתכלול כורה וכן ארנק. כבר מעכשיו ניתן לשלם עבור הרכב, שיהיה זמין בשוק ב-2023, במגוון מטבעות דיגיטליים

צילום: מתוך אתר חברת Daymak

חברת דיימאק (Daymak) הקנדית, המפתחת רכבים אישיים חשמליים קלים, או LEV (Light Electric Vehicles), הודיעה כי המכונית הבאה שתשיק מדגם Spiritus תהיה מצוידת בתשתית הקריפטו המקיפה Daymak Nebula, עליה הוגשה בקשת אישור פטנט. החברה מתעתדת להשיק את הרכב הראשון מדגם זה בשנת 2023, אך הוא כבר מוצע למכירה מקדימה, וניתן לשלום עבורו גם במגוון מטבעות דיגיטליים – כולל ביטקוין, אתריום, דוג׳קוין ו-ADA (קרדאנו).

על פי הודעת החברה, כל רכב ספיריטוס יהווה צומת בלוקצ׳יין ויכלול כורה קריפטו וכן ארנק דיגיטלי – מה שיהפוך אותו לרכב הראשון בו מותקנת חומרת כרייה וטכנולוגיות קריפטו בממשק המשתמש. כמו כן, מאחר ומדובר ברכב חשמלי בעלת מערכת טעינה סולארית, תהיה הכרייה הדיגיטלית ידידותית לסביבה.

״אנו צופים עתיד בו ניתן יהיה לשלם עבור אגרות כבישים מהירים, חנייה ודרייב ת׳רו במהירות באמצעות קריפטו״, מסר נשיא דיימאק, אלדו באיוצ׳י. ״ניתן יהיה לטפל בתשלומים המקוונים ובחשבון הבנק באמצעות אותה פלטפורמת תוכנה. ובעוד שרוב הרכבים מאבדים מערכם כשהם יושבים במוסך, כורה ה-Nebula ירוויח עבורכם כסף כאשר המכונית מחנה. אין סוף ליישומים הפוטנציאליים״.

וכמה יעלה התענוג? המחיר ההתחלתי של הדגם הבסיסי (הקרוי ״דלוקס״) עומד על כ-20 אלף דולר, בעוד שאם תחפצו בדגם ה-ultimate, העשויה מסיבי פחמן, תיפרדו מ-149 אלף דולר לפחות. על פי נתוני החברה בעת כתיבת שורות אלה, עד כה הוזמנו 4093 דגמי דלוקס, ו-383 דגמי ultimate.

מאז שנוסדה ב-2002, מכרה דיימאק למעלה מ-100 אלף רכבים חשמליים קלים בקנדה לבדה, כאשר ספיריטוס תהווה את המודל החמישי של רכבים אלה, וכן פיתחה מספר דגמים של אופניים חשמליים בעלי טעינה סולארית. החל משנת 2022, היא שואפת לייצר גם כלי רכב מעופפים חשמליים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית