התאגיד הרוסי רוסטק יספק רובי סער קומפקטיים למדינה זרה

מדובר ברובי סער קומפקטיים SR.3M מתוצרתו בקליבר 9 מ"מ. הרובה יצויד במשתיק-קול שליף, כוונת אופטית ומיועד לכוחות מיוחדים

https://rostec.ru/en/news/rostec-delivers-underwater-weapons-to-a-foreign-partner/

תאגיד הנשק הרוסי הממשלתי רוסטק (Rostec) דיווח בשבוע שעבר כי יספק למדינה זרה ששמה לא נמסר רובי סער קומפקטיים SR.3M מתוצרתו בקליבר 9 מ"מ. הרובה יצויד במשתיק-קול שליף, כוונת אופטית ומיועד לכוחות מיוחדים.

בהודעה נמסר כי לרובה המודרני SR.3M יש קנה באורך של 136 מ"מ עם מהירות לוע של 310 מטרים בשנייה והוא יורה תחמושת מיוחדת SP5 ו-SP6 בקליבר 9x39  מ"מ. מדובר ברובה קומפקטי הנוח לחימה בטווחים קצרים, כלומר בשטחים אורבניים דחוסים. רובה ה-sr.3m מיועד לפגוע במטרות המוגנות בציוד מיגון אישי וכן בכלי רכב לא משוריינים. משקל הרובה עם משתיק-קול ומחסנית מלאה ב-30 כדורים הנו 3.2 ק"ג.

לדברי החברה, "המאפיין העיקרי של רובה סער זה הוא משתיק הקול השליף, המאפשר הפיכת הרובה מרובה סער ללחימה בטווחים קצרים לרובה צלפים איכותי בשדה הקרב, המסוגל לפגוע במטרות באופן יעיל למרחקים שמעבר ל-300 מטרים. האמינות ונוחות-השימוש של כלי הנשק, וכן האפשרות להתקין עליו אמצעים מיוחדים כגון כוונת לילה וכוונת צלפים, הופכים את הנשקים שלנו למפורסמים ופופולריים בכל העולם".

מוקדם יותר החודש דווח כי תאגיד רוסטק השלים אספקה של אקדחים תת-מימיים SPP-1M בקליבר 4.5 מ"מ ורובי סער תת-מימיים APS בקליבר 5.56 מ"מ מתוצרתו למדינה זרה ששמה לא נמסר. נשקים אלו פותחו ע"י התאגיד עבור כוחות  מיוחדים וקומנדו ימי.

יחד עם כלי נשק אלו סופקה גם תחמושת עבורם. כלי נשק אלו יורים חיצי פלדה בקליבר 4.5 מ"מ ובאורך של 120 מ"מ. לחיצים אלו יש ראש חרוט מחודד עם חוד קהה מיוחד. עיצוב זה יוצר חלל אוויר לפני הכדור כאשר הוא נע מתחת למים במהירות עצומה ובכך מפחית מהתנגדות המים ומייצב את הקליע.

אקדח ה-SPP-1M מסוגל לפגוע במטרות תת-מימיות למרחק של עד 17 מטרים בירי תת-מימי ולמרחק של 20 מטרים לירי מעל פני המים. רובה ה-APS מסוגל לפגוע במטרות תת-מימיות למרחק של עד 30 מטרים בירי תת-מימי ולמרחק של 100 מטרים לירי באוויר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית