דעה | האם חמאס מחזיק מלאי רקטות בסיני? 

צה״ל מפציץ בעזה מאות מטרות, אך מנגד, חמאס ממשיך בירי הרקטי. מצב זה מעלה שאלה לגבי השימוש האפשרי של חמאס בשטח מצרים כעתודה לוגיסטית לעת חירום 

מטחי הרקטות הבלתי פוסקים של חמאס מדרום עד מרכז ישראל, למרות מספר יממות של הפצצות בלתי פוסקות בעזה מצד צה״ל, מעלות תהיות לגבי מערך אחסון הרקטות של הארגון. מחד, טוענים בצה״ל שפוגעים במאגרי רקטות בעזה. מצד שני. חמאס ממשיך לשגר מאות רקטות מידי יום, לאורך כל היממה כמעט, לטווחים שונים עד אזור המרכז. 

הדיסוננס הזה מעלה שאלות לגבי אתרי אחסון הרקטות של חמאס. תזה אחת תטען כי חמאס ביזר את מאגרי הרקטות במאות מסתורים בעזה, חלקם תת קרקעיים וחלקם בבתי תושבים. זאת, במטרה להקשות על צה״ל לפגוע במלאי הארגון. 

תזה שניה תטען כי ייתכן וחמאס משתמש בשטח סיני כעתודה לוגיסטית לטובת מערך הרקטות שלו. ישראל ויתרה על ציר פילדלפי, מה שאפשר לחמאס קשר תת קרקעי עם שטח סיני. כלומר, תיאורטית לפחות, חמאס יכול להקים מאגרי רקטות בשטח סיני, רחוק מצה״ל, ולשנע אותן בעת חירום כמו עכשיו. 

התזה לגבי סיני מעלה עוד שאלה לגבי ״העלמת עין״ מצרית בנוגע לפעילות חמאס בסיני. בעוד בעבר עלו טענות במרשתת לגבי שיתוף פעולה ישראלי - מצרי בסיני, כמות הרקטות והמשגרים של חמאס אינה משאירה ספק בקשר לשימוש שעושה חמאס בשטח מצרים לטובת לוגיסטיקה. 

אם פלוני יבחן את שטח עזה, כי אז יראה כי ממזרח וצפון שוכנת ישראל. במערב יש ים. כך שהגבול הדרומי הוא היחיד שדרכו יכולים לעבור חומרי גלם, מנועים רקטיים, קיטים להרכבת רקטות או אפילו רקטות שלמות לעזה. רוצה לומר, למרות יחסי השלום בין מצרים לישראל, ולמרות ההסכמה של ישראל להפרה מצד מצרים של הסכמי השלום לטובת הכנסת צבא מצרי לסיני, עדיין חמאס מצליח לייצר אלפי רקטות ומאות משגרים ללא הפרעה. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית