ביידן חתם על צו נשיאותי לחיזוק הגנות סייבר

הצו קורא למודרניזציה ולהטמעה של תקני אבטחה מחוזקים, בעקבות מתקפת הסייבר על קולוניאל פייפליין שהובילה למחסורי דלק אדירים במזרח ארה״ב

הנשיא ביידן, אתמול. צילום:  REUTERS/ Kevin Lamarque

בעיצומו של משבר קולוניאן פייפליין, חתם השבוע (ד׳) נשיא ארה״ב, ג׳ו ביידן, על צו לחיזוק ההגנה של רשתות ומערכות מחשוב פדרליות. הצו קורא למודרניזציה ולהטמעה של תקני אבטחת סייבר מחוזקים, מציין שינויים נדרשים בדרכים לאבטחת תוכנה, ומטיל על מחלקת המסחר את האחריות לפתח תקנים, כלים ושיטות עבודה מומלצות עבור חברות המספקות תוכנות לממשלה.

אתר Nextgov מצטט גורם ממשל שאמר בעילום שם כי הצו היה בתכנון מאז ימיו הראשונים של הממשל הנוכחי, אך בהילותו גברה לאור העלייה באירועי הסייבר המשמעותיים האחרונים, במיוחד סולארווינדס, מיקרוסופט אקסצ׳יינג׳ וכמובן קולוניאל פייפליין – מתקפת כופרה שבעת כתיבת שורות אלה טרם הגיעה לסיומה, שגרמה להשבתת צינור הדלק הגדול ביותר בארה״ב המספק כמעט מחצית מהדלק של מדינות החוף המזרחי, ולמחסורים נרחבים בעקבות ״רכישות בהלה״.  

במסגרת הצו, קורא הנשיא למחלקה לביטחון המולדת להקים מועצה לבדיקת בטיחות סייבר, בראשות בכירים מהמגזר הפרטי והממשלתי, שתתכנס לאחר מתקפות כדי לספק המלצות בנוגע לאופן ההתמודדות עמן. כמו כן, מדגיש הצו את חשיבות שיתוף הפעולה בין הסוכנויות השונות.

״אל תיכנסו לפאניקה״, פנה ביידן לאזרחי ארה״ב מעל מסך הטלוויזיה אמש (ה׳). ״אל תקחו יותר דלק ממה שאתם זקוקים לו בימים הקרובים. האספקה חוזרת בקרוב״. לילה קודם לכן, חזר צינור הדלק לפעילות, אך ישנם עדיין שיבושים נרחבים ברמת האספקה, ומחסור בדלק באלפי נקודות במזרח ודרום-מזרח ארה״ב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית