ארה״ב: תורים ארוכים לתחנות דלק בעקבות מתקפת סייבר על צינור נפט

נמשכת המתקפה שהתחילה ביום שישי האחרון, ותחנות דלק רבות בחוף המזרחי ובדרום ארה״ב הולכת ומידלדלת. מזכירת האנרגיה מנסה להרגיע את הרוחות, ומפצירה באמריקנים לא לאגור דלק מיותר לחינם

תור מחוץ לתחנת דלק בנורפוק, ווירג׳יניה. צילום: REUTERS/Jay Paul

מתקפת הכופרה על קולוניאל פייפליין, מוביל הדלק הגדול ביותר של ארה״ב, עודנה בעיצומה, ואספקת הדלק לחוף המזרחי ולמדינות הדרום הולכת ומידלדלת. מחוץ לתחנות דלק רבות נצפים תורים ארוכים של נהגים מבוהלים שמנסים לאגור כמה שיותר, מחשש מהלא נודע. תוך שכך, מחירי הדלק קפצו כ-20% בממוצע מהשבוע שעבר.  

רשת סי.אן.אן. מספקת נתונים עדכניים (נכון לשלישי בלילה, שעון מזרחי), לפיהם אזל הדלק ב-12.3% מהתחנות בצפון קרוליינה ומ-8.6% בוירג׳יניה – עלייה מ-8.5% ו-7.7% בהתאמה משעות הבוקר. גם ג׳ורג׳יה, פלורידה ודרום קרוליינה מתגבר המחסור.

מזכירת האנרגיה, ג׳ניפר גרנהולם, הפצירה בפני האמריקנים לא לאגור דלק מיותר לחינם. ״כפי שלא הייתה סיבה לאגור נייר טואלט בתחילת מגפת הקורונה, כך גם עכשיו אין צורך באגירת דלק, במיוחד כיוון שהצינור אמור לחזור לפעילות משמעותית בהמשך השבוע״. גם מושלי המדינות השונות פונים לתושביהם ומנסים להרגיע את הרוחות – אך ככל שהמשבר נמשך, כך גוברת גם הפאניקה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית