מצעד צבאי במוסקווה לציון הניצחון על הנאצים. פוטין תוקף את המערב  

בנאומו אמר פוטין בין היתר כי "לרוע המזל יש ניסיונות להציג דברים הלקוחים מהאידאולוגיה הנאצית, ולא רק מצד ארגוני טרור בינלאומיים ורדיקלים שונים"

http://kremlin.ru/events/president/news/65545/photos/65627

מצעד צבאי גדול בכיכר האדומה במוסקווה לציון 75 שנה לניצחון על הנאצים במלחמת העולם השנייה, והנשיא פוטין בוחר לתקוף את המערב ואת עליית הניאו-נאציזם באירופה. במזג אויר קודר נערך המצעד השנתי בהשתתפות 12 אלף חיילים, 190 מערכות נשק, כולל טילים בליסטיים בין-יבשתיים ומטס של 80 מטוסי חיל האוויר הרוסי. 

בנאומו אמר פוטין בין היתר כי "לרוע המזל יש ניסיונות להציג דברים הלקוחים מהאידאולוגיה הנאצית, ולא רק מצד ארגוני טרור בינלאומיים ורדיקלים שונים". לדברי סוכנות רויטרס התכוון פוטין למתוח ביקורת על המערב ועל מה שהקרמלין חוזר ומגדיר עליית ניאו-נאצים באירופה. פוטין הדגיש כי רוסיה תשמור על החוק אך תגן בתקיפות  על האינטרסים שלה.

המצעד השנה מתקיים בימי מתיחות בין שתי מעצמות העל בנושאי אוקראינה, קרים ומתנגד השלטון הרוסי אלכסיי נבלני. וושינגטון ומוסקווה גירשו כמה פעמים השנה  דיפלומטים של הצד השני. מצעדים צבאיים נערכו היום בערים רבות ברוסיה לציון הניצחון על הנאצים, כולל מצעד צבאי קטן בבסיס האוויר הרוסי-סורי המיימים  בסוריה. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית