צבא ארה״ב מכניס לשימוש משקפי מציאות רבודה

ראש מטה הצבא: לטכנולוגיה זו יש פוטנציאל לשנות לחלוטין את אופן פעולת החיילים, הם יוכלו להיות בשדה הקרב מבלי שבהכרח יסכנו את עצמם

צילום: חברת מיקרוסופט

הצבא האמריקני יתחיל להצטייד במשקפי מציאות רבודה עד לתחילת שנת הכספים של 2022, כלומר בחודש אוקטובר הקרוב – כך על פי מזכיר הצבא בפועל ג׳ון וויטלי וראש מטה הצבא ג׳יימס מקונוויל. השניים הגישו בשבוע שעבר תצהיר לוועדת התקציב של בית הנבחרים, בו ציינו כי הם זקוקים לתמיכת הקונגרס עבור המשך פיתוח המערכת.

בחודש מרץ האחרון זכתה חברת מיקרוסופט בחוזה הצבאי לפיתוח למעלה מ-120 אלף משקפי מציאות רבודה  (Integrated Visual Augmentation System – IVAS), בסכום של עד 21.9 מיליארד דולר למשך עשור, זאת לאחר שנתיים של פיתוח מהיר לאבטיפוס. חוזה פיתוח האבטיפוס עמד על 480 מיליון דולר, והמערכת מבוססת על ה-HoloLens של ענקית התוכנה.  

אתר Nextgov מדווח, כי במהלך הדיון בבית הנבחרים אמר מקונוויל כי לטכנולוגיית המציאות הרבודה יש פוטנציאל לשנות לחלוטין את אופן הפעולה של החיילים. ״יש לנו הרבה אנשי חזון שיכולים לראות שימוש באופנים שמעולם לא חשבנו עליהם – היכולת לספק מידע לחיילים, אבל גם האפשרות להציב אותם בשדה קרב מבלי שבהכרח יסכנו את עצמם, כיוון שהם יוכלו לנצל את יתרונות המציאות הרבודה ולהיות, בעזרת חיישנים, במקום בו הם לא נמצאים״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית