צה"ל שוב מנסה את מזלו עם כרב״מים

אחרי ניסיונות קודמים בדמות חברת ג׳יניוס, שהפכה להיות פרויקט ׳שומר גבול׳, מנסים בצבא עוד פרויקט - הפעם בשם יגואר. המטרה: לפתח רובוט שיעשה בט״ש בעצמו 

צה"ל שוב מנסה את מזלו עם כרב״מים

ה"יגואר". צילום: דובר צה״ל 

צה"ל חשף לאחרונה את המערכת הרובוטית החצי-אוטונומית שלו הקרויה יגואר. דובר צה"ל טוען כי מדובר באחד הרובוטים הצבאיים הראשונים בעולם שיכול להחליף חיילים בגבולות. הרובוט כבר הוצב באוגדת עזה כחלק מהגנת הגבול בעוטף עזה. לדברי הודעת הדובר, "רובוט זה, המצויד בעשרות חיישנים, מערכת נהיגה אוטומטית, יכולות ירי מתקדמות ומערכת כריזה, הופך את צה"ל לצבא יותר יעיל ויותר מתקדם טכנולוגית".

רכב היגואר פותח על ידי התעשייה האווירית ואלביט כקבלן ראשי ומצויד במקלע מאג 7.62 מ"מ של חברת ג׳נרל רובוטיקס, שיכול לפעול הן במצב נייל והן בתנועה. הרובוט עושה שימוש במצלמות ברזולוציה-גבוהה, משדרים, תאורות עוצמתיות ומערכת כריזה נשלטת-מרחוק.

בנוסף, לרכב יש יכולת להשמדה-עצמית במקרה של נפילה בידי האויב. המאפיין הייחודי ביותר של היגואר הוא המערכת החצי-אוטונומית שלו – לרובוט יש יכולת נהיגה עצמית ליעד שנקבע מראש והוא יודע איך לזהות ולעקוף מכשולים תוך שימשו בחיישנים ומערכת נהיגה מתקדמת. כל זאת כאשר למפעיליו ולמפקדים יש שליטה מבצעית מלאה עליו.

סא"ל נתן קופרשטיין, רע"ן מערכות אוטונומיות ורובוטיקה בחטיבת טכנולוגיית יבשה בצה"ל מעיר כי "הובלנו התפתחות טכנולוגית פורצת-דרך – רובוט עצמאי שמפחית את החיכוך של החייל הקרבי עם האויב ומונע סכנות-חיים. הרובוט אפילו יודע איך להטעין את עצמו – כמעט כמו iRobot.״
 

אולי יעניין אותך גם