ארה"ב אישרה לספק להודו מטוסי משימה המיועדים בעיקר ללוחמה נגד צוללות 

עסקת ששה המטוסים היא בשווי של 2.42 מיליארד דולר ורשות הרכש האמריקנית העבירה את הבקשה ההודית לאישור הקונגרס

By Darren Koch - Provided on email, GFDL 1.2, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=31792554

ממשל ביידן מאשר מכירת ששה מטוסי משימה P-81 POSEIDON (בואינג) לחיל האוויר של הודו, שהזמין בסך הכל 12 מטוסים כאלו, שהם מטוסי שליטה, בקרה ואלקטרוניקה. ההודים בחרו במטוס זה בעיקר בשל יכולות לוחמה נגד צוללות. העיתון INDIAN EXPRESS מוסר כי כל מטוס זה נושא 120 מצופים מיוחדים, פצצות עומק ובין ששה לשמונה טורפדו נגד צוללות, ולפיכך מטוסים אלו מסוגלים להתמודד עם מגוון איומים מעל ומתחת למים.

עסקת ששה המטוסים היא בשווי של 2.42 מיליארד דולר ורשות הרכש האמריקנית העבירה את הבקשה ההודית לאישור הקונגרס. העיתון ההודי מציין כי העסקה מסמלת את השאיפה לחיזוק קשרי הביטחון וההגנה בין הודו לארה"ב, מתוך מגמה משותפת לשמור על ביטחון אזור האוקיאנוס ההודי-פסיפי ודרום אסיה, ומטוסים כאלו ברשות צבא הודו משפרים את מאזן הכוחות באזור זה של העולם.

בשנת 2009 רכש חיל הים של הודו שמונה מטוסי P-81 מחברת בואינג וכמה מהמטוסים כבר נמסרו לצבא הודו. יצויין כי ברשימת כלי הטיס של חיל האוויר ההודי מופיע גם מטוס משימה מדגם EL/W-2090 שהוא מטוס משימה הנושא מערכות אלקטרוניות  תוצרת אלתא/תע"א, ומערכות כאלו סופקו גם למטוסי משימה של איטליה ושל סינגפור. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית