פוטנציאל: אוסטרליה תוכל לבחור במעיל רוח לטנקים החדשים שרכשה מארה״ב 

אוסטרליה רכשה מארה״ב טנקי אברהמס מהסוג שעבר אינטגרציה למערכת מעיל רוח. המשמעות היא שישנה אפשרות שקנברה תרכוש בעתיד הגנה אקטיבית לטנקים אלו מבית רפאל 

M1A2 SEPV3 Main Battle Tank, by SGT Melissa Lessard, identified by DVIDS

בצעד נדיר בשוק האמל״ח, החליטה אוסטרליה לרכוש 75 טנקי אברהמס תוצרת ארה״ב. מדוע נדיר? מכיוון שעסקאות מכר של טנקים בין מדינות הן אירוע נדיר. בעיקר במערב. 

״מחלקת המדינה קיבלה החלטה לאשר מכירה אפשרית לממשלת אוסטרליה של מערכות לחימה משוריינות כבדות וציוד נלווה בעלות מוערכת של 1.685 מיליארד דולר. הסוכנות לשיתוף פעולה ביטחוני לביטחון העבירה את האישור הנדרש והודיעה לקונגרס על מכירה אפשרית זו״, נכתב בפרסום של dsca

בעסקה, תרכוש אוסטרליה, בין היתר, 75 טנקים מסוג M1A2 SEPv3. גרסה זו היא הגרסה הכוללת את מערכת ההגנה האקטיבית של רפאל - מעיל רוח. על פי מקורות ישראל דיפנס, המערכת אינה מגיעה מובנית בטנק, אלא המדינה הרוכשת צריכה להחליט שהיא רוצה את המערכת. 

עם זאת, מדובר בטנק שעבר אינטגרציה מבצעית למערכת. כך שאם אוסטרליה תרצה הגנה אקטיבית, סביר להניח כי מעיל רוח יהיה הבחירה הראשונה לטנק זה. ״טנקי ה-M1A2 SEPv3 ישדרגו את צי הטנקים האוסטרלי הנוכחי של טנקי M1A1 SA ללא שינויים במבנה הכוח המלכותי של השריון האוסטרלי״, כותבים בהודעה. 

רכישת הטנקים של אוסטרליה מצטרפת לשתי עסקאות נוספות - רכישת מל״טי MQ-9B ומסוקי צ׳ינוק 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית