מטרידן סדרתי יצר פאניקה בטיסת אלעל מניו יורק לת״א בסוף השבוע

ככל הנראה מדובר במטרידן סדרתי הפועל בנמל התעופה קנדי, שהודיע על פצצה במטוס. התקשורת היוונית מדווחת כי מטוסי נאט״ו ביצעו בדיקה אווירית

צילום: אל על

אזעקת שווא בטיסת אל על: מטרידן סדרתי הפועל בנמל התעופה קנדי בניו יורק הוא כנראה ש'שיגע' ביום ששי את הבקרות לאורך נתיב טיסתו מניו יורק לתל אביב. מטוס אל על בטיסה LY 002 נחת בשלום ביום ששי בבוקר ולא נמצאה שום פצצה.

המטריד הסדרתי  מוכר לאנשי נמל התעופה קנדי בניו יורק וגם לאנשי אל על, כי השמיע כבר בעבר איומי שווא לפני טיסות של אל על ושל חברות תעופה אמריקניות. ביום חמישי בלילה הוא 'תקף' את טיסת אל על 002 לת"א והודיע על פצצה במטוס. האיש זוהה על ידי אנשי נמל התעופה, אך הם העבירו התרעה לבקרות האוויריות בדרך, לאורך נתיב הטיסה של מטוס אל על מעל אירופה, עד תל אביב.

שלטונות התעופה  של יוון התייחסו ברצינות להתרעה, ולדברי   GREEK REPORTER ורשת CRETA 24 הוזנקו מבסיס חיל האוויר ההלני ארקסוס ומבסיס קסטלי שני זוגות של מטוסי F-16, אחד יווני ואחד צרפתי של נאט"ו כדי ללוות את מטוס אל על ולבצע בדיקה חיצונית באוויר. אולם מחברת אל על נמסר שהטייסים לא ראו את מטוסי הליווי מיוון ומצרפת, והם גם לא נראו על מכ"ם המטוס, הרואה לטווח של 40 מייל.

העיקר שהמטוס נחת בשלום בנתב"ג ביום ששי בבוקר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית