הכוחות המיוחדים של צבא ארה"ב רוכשים חימוש משוטט מסוג SWITCHBLADE 600

טווח הפעולה הוא 80 ק"מ ומשך השהייה באוויר לשם "שוטטות" הוא 40 דקות

www.avinc.com

מפקדת פיקוד הכוחות המיוחדים של צבא ארה"ב חתמה על חוזה (26.1 מיליון דולר) עם חברת AERO VIRONMENT לאספקת חימוש משוטט מסוג SWITCHBLADE 600 המיועד בעיקר לתקיפה יעילה של שריון קל. זו ההזמנה הראשונה של החימוש המשוטט הזה, שנחשף באוקטובר 2020. בחוזה נאמר כי החברה "תייצר ותספק מספר לא ידוע של חימושים משוטטים עבור פלטפורמות ימיות מיוחדות, לא חמושות" עד ינואר 2023. 

FLIGHT GLOBAL מסביר כי חימוש משוטט הוא פלטפורמה מוטסת בלי מאויישת, הכוללת בתוכה רש"ק הפועל כמו טיל בליסטי. SWITCHBLADE 600 הוא חימוש משוטט נישא על ידי חייל אחד ומשוגר מצינור וגז דחוס. במערכת יש מצלמה אלקטרו-אופטית ואינפרה אדום, הטווח הוא 80 ק"מ ומשך השהייה באוויר לשם "שוטטות" הוא 40 דקות. הכלי יכול  לשאת רש"ק נגד שריון וניתן להנחותו אל המטרה ולהשמיד רק"ם קל משוריין נע או נייח. 

בכוונת צבא ארה"ב לשלב חימוש משוטט מסוג זה בכלי שיט מיוחדים של הכוחות המיוחדים, וכך יכולה פלטפורמה כזאת לזהות מקורות אש ולשגר חימוש. הכוונה היא כנראה להשתמש בכלי שיט מיוחדים מדגם מרק 5 הנמצאים בשימוש יחידות 'אריות הים' למשימות של סיורי חופים.

בחודש מארס הודיע משרד ההגנה כי בריטניה תהיה הלקוח הראשון שיצטייד בחימוש המשוטט סוויצ'בלייד 600 וכי העסקה אושרה על ידי ממשלת ארה"ב. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית