דו״ח גרמני: איראן ממשיכה ברכש לטובת נשק להשמדה המונית

בנוהל של השנים האחרונות, המודיעין הגרמני ממשיך להתריע מפני מאמצי ריגול איראנים במדינה וניסיונות לרכוש טכנולוגיות לטובת פיתוח נשק להשמדה המונית

דו״ח גרמני: איראן ממשיכה ברכש לטובת נשק להשמדה המונית

en.mehrnews.com/photo/170972

בשנת 2020 המשיכה איראן עשתה נסיונות לרכוש מרכיבים לטובת פיתוח נשק להשמדה המונית. מאמצים אלו עשויים להימשך – קובע דוח גרמני של המשרד הבווארי להגנת החוקה.

סוכנות זו, המקבילה לבולשת הפדרלית FBI בארה"ב, קובעת כי יש הוכחות שאיראן מטעה את העולם בקשר למאפייני תכנית הגרעין שלה. טהרן ממשיכה לטעון שהגרעין מפותח למטרות שלום, אך היא החלה באחרונה להעשיר אורניום עד לדרגה של 60 אחוזים, אחוז הנדרש רק לפצצת אטום. המדינה ממשיכה גם לייצר ולערוך ניסויים בטילים בליסטיים, ששימושם הראשון במעלה הוא לשאת נשק גרעיני לטווחים ארוכים.

עוד נאמר בדוח כי כדי להשיג את הידע ההכרחי מתאמצת איראן ליצור קשרים עם חברות גרמניות שעוסקות בתחומי היי-טק, וכדי להשיג חומרים אלו לא תהסס טהרן להפר את הסנקציות המוטלות עליה. הדוח קובע בנוסף כי איראן מנהלת פעולות ריגול מתוחכמות וגרמניה היא אחת מהארצות האירופיות שבהן ידוע שפועלים מרגלים איראניים. גרמניה מממשיכה להיות מוקד פעילות ביון ומודיעין, וזה כולל איסוף מידע ממעצבי מדיניות, מעולם העסקים והמדעים.

כמו כן, ממשיכה איראן להיות מעורבת במעקבים אחר קבוצות אופוזיציה מבית ומחוץ, כלומר מעקב אחרי מתנגדי המשטר האיראני החיים מחוץ לאיראן. דפוסי התנהגות דומים יש בקוריאה הצפונית, בסוריה ובפקיסטאן. 

בנג'מין ויינטאל, חוקר בקרן להגנת הדמוקרטיות, מוסיף לדוח כי איראן ממשיכה לחפש טכנולוגיות המיועדות למימוש מטרתה לייצר נשק גרעיני ולהרחיב את מצאי הטילים שלה. ויינטאל מאשים את הקנצלרית מרקל שהיא מתעלמת מהממצאים ומדוחות שהיא מקבלת מארגוני המודיעין שלה ומעדיפה הסכם גרעין עם איראן כדי לקדם את העולם העסקים הגרמני. 

אולי יעניין אותך גם