פרשנות | דליפות מרשתות חברתיות מגבירות את הצורך באימות דו שלבי

השימוש בפרטי המידע שזלגו מ- LinkedIn ומ- Facebook עלולים לשמש האקרים. מומלץ להפעיל את אופציית ההזדהות הדו-שלבית איפה שניתן

דליפת המידע מ- LinkedIn מגיעה מספר ימים בודד לאחר שהתגלה כי גם מ- Facebook הודלפו פרטים

אייל פינקו. צילום עצמי

לאחרונה דיווח אחד מאתרי חדשות הסייבר המרכזיים על דליפת מידע ענקית מהרשת החברתית LinkedIn. דליפת המידע, שהתאפשרה בזכות תקיפת סייבר מתוחכמת, חשפה למעלה מ- 500 מיליון חשבונות של משתמשים. המידע שכולל פרטים אישיים, סיסמאות, פרטי קשר ופרטי כרטיסי אשראי, מוצע כעת למכירה בפורומים שונים של האקרים בדארקנט. 

דליפת המידע מ- LinkedIn מגיעה מספר ימים בודד לאחר שהתגלה כי גם מ- Facebook הודלפו פרטיהם של למעלה מ- 550 מיליון משתמשים. מסד נתונים זה מוצע למכירה לכל דורש במחיר של כ- 10,000 דולר בלבד. יהיו כעת שיאמרו, אז מה? ובכן, מעבר לשימוש אסור בפרטי כרטיסי אשראי, הרי שהאיום המרכזי בגניבת מידע זה הוא הונאה וגניבת זהות. 

ב- 2020 דווחו בעולם למעלה מארבעה מיליון אירועים של גניבת זהויות. גניבת זהות היא שימוש פלילי בזהות אחרת, על מנת לפרוץ לשרתים ואתרים תחת זהות בדויה, אך בעיקר לשם שימוש בזהות לביצוע עברות כלכליות, כדוגמת פתיחת חשבונות בנק, לקיחת הלוואות, הזמנת כרטיסי אשראי ועוד. 

השימוש בפרטי המידע שזלגו מ- LinkedIn ומ- Facebook עלולים לשמש האקרים לגניבת זהויות ולשימוש בהם לצרכיהם. מומלץ מאד לכל משתמשי הרשתות החברתיות להחליף את סיסמאות הכניסה שלהם לאתרים, ואף להחליף את הסיסמאות של שירותי הדואר האלקטרוני. בכל אלו מומלץ להפעיל גם את אופציית ההזדהות הדו-שלבית. בנוסף, נמליץ לעקוב באופן שוטף על חיובים לא מוכרים בכרטיסי האשראי. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית