״רוח הסייבר הגיעה לדובאי״

כך סיכם מייסד סייברטק, עמיר רפפורט, את כנס סייברטק גלובל שנערך השבוע בדובאי. הכנס ההיסטורי, בו חלקו לראשונה במה מומחים ישראלים ואמירתים בתחום הסייבר, הוכתר בהצלחה רבה וזכה לסיקור תקשורתי נרחב

״רוח הסייבר הגיעה לדובאי״

יורש העצר של דובאי, השייח׳ מוחמד בן חמדאן בן ראשיד אל מכתום, יחד עם מייסד סייברטק עמיר רפפורט, במהלך הכנס בדובאי השבוע. צילום: סייברטק

 

המהדורה השמינית של כנס סייברטק גלובל, אירוע הסייבר העולמי שעד כה נערך בתל אביב, התקיימה השבוע בדובאי, איחוד האמירויות, תחת חסות הממשלה המקומית ובנוכחות בכירים מהרמה הגבוהה ביותר, משלחות מכ-50 מדינות ואלפי מבקרים. כיבד בנוכחותו את האירוע יורש העצר של דובאי, נסיך הכתר השייח׳ מוחמד בן חמדאן בן ראשיד אל מכתום, שאמר כי הוא מצפה לכנס הבא שייערך בדובאי ב-2022.

״לא היינו יכולים אפילו לצפות לכזו הצלחה בעיצומה של מגפה עולמית, אבל אנו מרגישים עניין רב. רוח הסייבר הגיעה לדובאי, וגילינו שזהו המקום המושלם עבורנו – עיר תוססת, האב אמיתי לטכנולוגיה ועסקים״, אמר עמיר רפפורט, מייסד סייברטק וישראל דיפנס, בראיון למרכז המדיה של דובאי. הכנס ההיסטורי, ביטוי לידידות המעמיקה בין שתי המדינות מאז חתימת ״הסכמי אברהם״, גרף גם תשומת לב תקשורתית גבוהה.  

העיתון האמירתי Gulf News, המתפרסם בשפה האנגלית, הקדיש מספר כתבות לכנס והבליט את נוכחות הנסיך חמדאן. ״בעת בה הקהילה העולמית מתמודדת עם איומי סייבר הולכים וגוברים, אירוע זה של התעשייה בדובאי מספק פלטפורמה אידיאלית כדי לחלוק ידע ומומחיות לגבי שמירה על נכסים דיגיטליים עולמיים״, צוטט יורש העצר בידיעה.  גם ה-Khaleej Times המקומי דיווח אודות האירוע וציין כי ״אירוע הנטוורקינג הביטחוני הגדול ביותר שנערך מחוץ לארה״ב, המחזק את מעמדה של דובאי כמרכז בינלאומי לחדשנות בתחומי הטכנולוגיה ואבטחת הסייבר״.

האתר העסקי Trade Arabia, המבוסס בבחריין, התייחס לכנס טרם פתיחתו. ״ממשלת דובאי בשיתוף עם סייברטק מצפה לאלפי מבקרים, בכללם יותר ממאה דוברים מהדרגות הגבוהות ביותר של תחום הסייבר העולמי, ממשלות, חברות, מרכזי מו״פ וארגונים ישתתפו באירוע הסייבר הגדול ביותר שהתקיים אי פעם במועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ (GCC)״, נכתב.

ה-ITP.net, אתר חברת המדיה המובילה מדובאי המחזיקה משרדים גם בסעודיה, ארה״ב, הודו, גרמניה ובריטניה, פרסם ״חמש סיבות להשתתף בכנס סייברטק גלובל בדובאי״ (דוברים מהשורה הראשונה, הרצאות מעוררות השראה, התמקדות בסייבר בעת מגפת הקורונה, דגש על חברות סטארט-אפ, ו״אוטופיית נטוורקינג״).  

״האירוע מדגיש את מאמציה של דובאי בתחום אבטחת הסייבר, וימשוך בעלי עניין מובילים, חברות סטארט-אפ, גופים ממשלתיים וארגונים מרחבי העולם לטפח קשרים עסקיים קיימים וליצור חדשים״, נכתב בסוכנות הידיעות האמירתית WAM, שאף פרסמה את הידיעה בפורטוגזית, רוסית, טורקית, סינית ועוד.

היום, יום השואה, העם היהודי מתייחד עם זכר שישה מיליון קורבנות הנאצים. אמש (ד׳) נערך טקס זיכרון מיוחד ומרגש במסגרת הכנס, בביתן התעשייה האווירית. 

אולי יעניין אותך גם