חברת הפינטק Blue dot משלימה גיוס בהובלת קרן Ibex 

החברה משלימה גיוס של 32 מיליון דולר בהובלת קרן Ibex. בין לקוחות החברה ניתן למצוא חברות ענק כמו: Amazon, Dell, Cisco, GSK, Vestas, Michelin ועוד

גל גיטר, שותף ומנהל בקרן Ibex: צילום: Elisa Szklanny

חברת הפינטק Blue dot (לשעבר VATBox), שפיתחה מערכת לחישוב ואוטומציה של דיווחי מס לארגונים, גייסה 32 מליון דולר בהובלת Ibex Investors ובהשתתפות Lutetia Technology Partners. בגיוס השתתפו גם המשקיעים הקיימים Lamaison Partners, Viola, Target Global.

סבב הגיוס הנוכחי ישמש להאצת הצמיחה באירופה ובארה"ב, וכן לחיזוק והרחבת המוצר באמצעות הגדלת צוות המוצר והפיתוח.  בין לקוחות החברה ניתן למצוא חברות ענק כמו: Amazon, Dell, Cisco, GSK, Vestas, Michelin ועוד.
 
החברה מעסיקה כיום כמאה עובדים, מתוכם כ-70 בישראל, ולה משרדים בהרצליה, לונדון, אמסטרדם, צרפת וארצות הברית. הטכנולוגיה של Blue Dot אוספת, מחברת, משלימה ובודקת את נתוני הטרנזקציה הפיננסית, ומבצעת אוטומזיציה של דיווח ההוצאה והמס לרשויות על פי החוקים בכל מדינה, דרך פיתרון שרת בענן. 

Blue dot פיתחה טכנולוגית AI & Computer Vision פורצת דרך המספקת תמונה מלאה ובקרת תקינות של נתוני טרנזקציות פיננסיות של עובדי הארגון. בעברה התמקדה החברה בטיפול בהיבטי המע"מ בלבד ולאחרונה, הרחיבה את השימוש בטכנולוגיה שפיתחה לפלטפורמת Tax Compliance כוללת, המכסה Multiple Tax Implications, ומהווה למעשה פיתרון קצה לקצה לארגון על הדיווח של ההוצאות המבוזרות שלו לרשויות.   

שוק הרכש של החברות עובר מהפכה של ממש בשנים האחרונות. שילוב של Policy, תקציב, ומערכת לניהול החזרי תשלום הופכים לנתיב רכש מרכזי עבור ארגונים רבים מתוך כוונה לנצל את תשתיות ה- e-commerce, לייעל הליכים, לתמוך בצורך העסקי ולספק סביבת עבודה מתקדמת. חברות משתמשות ב- e-commerce ומאפשרות לעובדים בארגון לבצע רכישות בשם החברה מבלי להידרש לעבור אצל גורמי הרכש ומחלקת הכספים. אירועי 19COVID והמעבר לעבודה מהבית תורמים גם הם להאצת השינוי, ולמעבר לרכש מבוזר וגמיש על פי הצורך. 

הטרנזקציות הפיננסיות שמקורם בעובדי החברה "Employee driven transactions", מגיעות למערכת הפיננסית כאשר הן לוקות בחסר מבחינת נתונים, לא עברו את הבקרות הנדרשות והן מעמיסות על הארגון הפיננסי ופוגעות ביכולת של אנשי הכספים לעמוד בדרישות המס. 
 
יצחק זפט, מנכ"ל ומייסד :Blue dot " חברת Blue dot הוקמה ב- 2013 והחזון של שלה הוא לבצע מהפכה של ממש בדרך בה ארגונים ינהלו את הטרנזקציות הפיננסיות שלהם בעתיד. לא עוד עובדים שמדווחים לארגון על הוצאות מנקודת מבט אישית, מגבלה של ידע ורצון לחסוך בזמן. דמיין עולם בו טכנולוגיה מטפלת בדיווח והצוות הפיננסי פטור מלטפל בתאימות הנתונים. זה Blue dot.

"ההודעה על השלמת סבב הגיוס ושינוי המיתוג מגיעה על רקע מספר אבני דרך משמעותיים. החל מדרישת השוק להרחיב את השימוש בטכנולוגיה שלנו מעבר לאתגרי המע"מ ולנצל את היכולות שלנו לפתור בעיה גדולה ורחבה יותר ובהמשך, הסכם אסטרטגי עם SAP Concur, ארגון שמספק מערכת לניהול הוצאות עובדים עבור למעלה מ- 50,000 חברות בעולם.

״הפתרון שלנו כיום נמכר בשוק על ידי SAP Concur כמענה הרשמי של SAP Concur לאתגרי ה- Data& Tax Assurance. אין הגיון לבקש מאנשים לדווח על טרנזקציות פיננסיות גם אם הם יזמו אותן. זה שייך לעולם של פעם, זה לא מספק את הסחורה, זה עולה המון כסף לארגון וזה לא פותר את הבעיה.״
 
גל גיטר, שותף  מנהל  ב- Ibex Investors, שיצטרף לדירקטוריון Blue Dot: "אנו מאמינים ש- Blue Dot תשנה את האופן שבו ארגונים ברחבי העולם מתנהלים מול רשויות המס ומוודאים את קבלתם של ההחזרים כספיים להם הם זכאים. ככל שתהליך הרכישה בארגון נהיה מבוזר יותר, כך יותר ויותר ארגונים מחפשים דרכים להחליף את דיווח המיסוי המורכב והידני בפתרונות אוטומטיים מבוססי AI. Blue dot  היא בעינינו השחקנית המובילה בתחום זה, ולמעשה מקרבת את העולם לחזון של טרנזקציות שבעצם מדווחות את עצמן בצורה אוטומטית לרשויות."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית