המשטרה תחדש הפעלת מסתערבים בתחומי ישראל 

המשטרה החליטה להכניס מסתערבים ליישובים ערבים על מנת למגר את הפשיעה הגואה בחלק מיישובי המגזר. מדובר בחידוש תפיסת הפעלה מסוף שנות התשעים 

יעקב שבתאי. צילום: משטרת ישראל

דיווח של העיתונאי עמרי מניב מאתמול (ג) חושף כי מג״ב יפעיל יחידות מסתערבים ביישובים בתחומי מדינת ישראל לצורך מיגור פשיעה במגזר הערבי. 

״בפעם הראשונה - יחידת מסתערבים חדשה תפעל עמוק בשטח ישראל. שלשום החלו אימונים של ימ"ס מג"ב 4 שתתמקד בפשיעה ולא בטרור. הלוחמים יסתערבו בין היתר במרכז הארץ - יפו, לוד, רמלה, אום אל פאחם. המטרה - מאבק בפשיעה בחברה הערבית״, נכתב בדיווח. 

ובכן, אין מדובר בפעם הראשונה בהיסטוריה של מג״ב, אלא בחידוש מנהג ישן. על פי מקורות ישראל דיפנס, יחידות מסתערבים של מג״ב הופעלו כבר בשנת 1998. רק שאז היה אסור לומר בפומבי שמפעילים יחידות מסתערבים בתחומי מדינת ישראל. 

״עבדנו כך ביפו, טייבה, רמלה,לוד וכו'.״, מספר מקור לישראל דיפנס. מדובר ביחידות הנקראות ימ״ג. אלו יחידות בילוש של משמר הגבול שפעלו בין השנים 1998–2011. יחידות אלו נסגרו, ותחתיהן הוקמה יחידת שחר 101. בין הימ״גים שכללו פעולות הסתערבות בעבר ניתן למצוא את יחידת ברק, צבר, רותם ואחרות.  

בשונה מבעבר, הפעילות החדשה תהיה תחת מסגרת ימ״ס, כמו שלושת הימ״סים הקיימים במג״ב כיום. הימ״סים פועלים כיום באיו״ש, בגבול מצרים ובירושלים. כעת תוקם ימ״ס חדשה לטובת מיגור פשיעה במגזר הערבי בתחומי הקו הירוק. היחידה החדשה צפויה לכלול עשרות שוטרים. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית