ארה״ב: בניית מתקן ראשון להמרת אלכוהול לדלק סילוני

 דלק מטוסים בר קיימא (SAF) מהותי להתקדמות של התעופה לקראת אפס פליטות נטו. המתקן של חברת לנזג'ט אמור להתחיל לפעול ב2022

ארה״ב: בניית מתקן ראשון להמרת אלכוהול לדלק סילוני

bigstock

חברת  LanzaJet, Inc המפתחת טכנולוגיות דלקים בני קיימא ויצרנית של דלקים בני קיימא, הודיעה כי חברת של (Shell) מצטרפת כמשקיעה בחברה כדי לקדם את הצמיחה הגלובלית של לנזג'ט, להאיץ את המסחור של הטכנולוגיה שלה ולהגדיל את הייצור של דלק מטוסים בר קיימא (SAF). 

של מצטרפת למשקיעים המייסדים של לנזג'ט, בכללם LanzaTech, Suncor Energy Inc., Mitsui & Co., Ltd. ולאחרונה British Airways, וגם השתתפות של All Nippon Airways. בנוסף להשקעה הראשונית שלה בלנזג'ט ובדומה לגישה של השקעה בשלבים שמשתמשים בה לגבי כל המשקיעים בלנזג'ט, תהיה לשל הזדמנות לבצע עוד השקעות בבנייה של מפעלי ייצור בקנה מידה גדול יותר בשנים הבאות.

ההשקעה מגיעה כשלנזג'ט ממשיכה בעבודתה לבנות את מתקן ההמרה של אלכוהול לדלק סילוני הראשון מסוגו בעולם, מפעל בקנה מידה מסחרי (קיבולת ייצור של 10 מיליון גלונים בשנה) בסופרטון, ג'ורג'יה, ארה"ב. Freedom Pines Fuels, כך הוא נקרא, ממשיך לפי התוכנית להתחיל את הפעילות ב-2022.

לנזג'ט התחילה לפעול ביוני 2020 אחרי כמעט עשור של פיתוח והגדלה לקנה מידה מסחרי של הטכנולוגיה באמצעות שותפות של המקימה של לנזג'ט, LanzaTech, עם המעבדה הלאומית של צפון מערב הפסיפיק (PNNL) של משרד האנרגיה האמריקני. התהליך של לנזג'ט יכול להשתמש בכל מקור של אתנול בר קיימא לייצור דלק סילוני, כולל אך לא רק אתנול שמיוצר מזיהום ממוחזר, יישום הליבה של פלטפורמת מיחזור הפחמן של לנזג'ט.

הטכנולוגיה של לנזג'ט יכולה להפיק באופן ייחודי עד 90% מהדלקים שלה בתור SAF, כש-10% הנותרים הם דיזל מתחדש. ה-SAF יעורבב עם דלק סילוני פוסילי רגיל ויסופק לשדות תעופה דרך נתיבי ההספקה הקיימים. אפשר להגמיש את הטכנולוגיה לייצור יותר דיזל ופחות SAF.

ה-SAF של לנזג'ט מאושר לערבוב של עד 50% עם דלק סילוני פוסילי, המידה המירבית שמותרת על ידי ASTM, והוא דלק תואם שלא מצריך שינוי של המנוע, המטוס והתשתית. בנוסף, ה-SAF של לנזג'ט מביא להפחתה של יותר מ-70% בפליטת גזי חממה על בסיס של מחזור חיים, בהשוואה לדלק סילוני פוסילי רגיל. הרב צדדיות של האתנול והמיקוד במקורות דלי פחמן, מבוססי פסולת שאינם מזון / מזון לבעלי חיים, יחד עם הזמינות הגלובלית של אתנול, הופכים את הטכנולוגיה של לנזג'ט לפתרון רלבנטי ומתמיד ל-SAF.

אנה מסקולו, נשיאה, של תעופה, אמרה: "הטכנולוגיה של לנזג'ט פותחת מסלול חדש ומלהיב לייצור SAF באמצעות תהליך של המרת אלכוהול לדלק סילוני ותעזור לתת מענה לצורך הדחוף של מגזר התעופה ב-SAF. היא מראה שהתעשייה יכולה לפעול מהר יותר ולהפיק יותר כשכולנו עובדים ביחד. אם התעשייה, הממשלה והחברה ישתפו פעולה במנגנוני מדיניות ותקנות מתאימים כדי להגדיל את הביקוש וההיצע, התעופה יכולה להגיע לאפס פליטות פחמן נטו.״

ג'ימי סמרציס, מנכ"ל לנזג'ט, אמר: "היינו בצומת דרכים במשך שנים ואנחנו עכשיו בנקודת הזמן שבה פתרונות אמיתיים חשובים כדי לתת מענה לצורך הגלובלי להגיע לאפס פליטות. בלנזג'ט אנחנו במצב ייחודי עם טכנולוגיה שמוכנה וגדלה עכשיו כדי להפיק דלקים בני קיימא עם פחות פחמן. ההשקעה והשותפות של של עוזרת לקדם עוד את העבודה שלנו ולעשות את החלק שלנו כדי לסלק את הפחמן מהתעופה בכל העולם, מגזר עם אפשרויות אחרות מוגבלות בטווח הקרוב ובינוני".

ג'ניפר הולמגרן, יו"ר מועצת המנהלים של לנזג'ט ומנכ"ל LanzaTech, אמרה: "יש לנו קבוצה מצוינת של ממציאים, שמובילים בשינוי האנרגטי ועובדים בתעשיות שונות כדי להפחית פליטות פחמן. אני שמחה לקדם את פניה של של למשפחת לנזג'ט כשאנו עובדים ביחד כדי לממש את השאיפה שלנו לייצר כמויות גדולות של SAF מפסולת כדי לעזור למגזר התעופה לעמוד ביעדי הפחתת הפחמן שלו".

אולי יעניין אותך גם