דיווח בארה״ב: ישראל לקחה אחריות על פגיעה בכלי שיט איראני בים האדום 

״גורם אמריקני אמר כי הישראלים הודיעו לארצות הברית כי כוחותיהם פגעו בכלי השיט בערך בשעה 07:30 בבוקר שעון מקומי״, על פי דיווח בניויורק טיימס. טרם ברור מה מטרת הפגיעה ההדדית בכלי שיט בין המדינות

דיווח בארה״ב: ישראל לקחה אחריות על פגיעה בכלי שיט איראני בים האדום 

Photo courtesy of ImageSat

כלי שיט בשם SAVIZ, הנמצא דרך קבע בים האדום, נפגע ממוקש שהוצמד לדופן הספינה, כך לפי דיווחים במרשתת. ארה״ב הצהירה כי חיל הים שלה אינו מעורב בתקיפת כלי שיט איראני. האיראנים מיהרו להפנות אצבע מאשימה לעבר ישראל. בישראל הרשמית צה״ל לא קיבל אחריות על הפעולה. 

על פי דיווח של הניויורק טיימס, ״חשבון מדיה חברתית של חיל משמרות המהפכה האסלאמי אמר כי הספינה נפרסה בים סוף במשך זמן מה כדי להילחם בפיראטים. סוכנות הידיעות האיראנית טסנים, כלי התקשורת של משמרות המהפכה, אמרה כי הסביז נפגעה ממוקש שהוצמד לספינה.

״[...] גורמים רשמיים בישראל לא הגיבו ביום שלישי בערב. אך גורם אמריקני אמר כי הישראלים הודיעו לארצות הברית כי כוחותיהם פגעו בכלי השיט בערך בשעה 07:30 בבוקר שעון מקומי.״ עוד טוען הפרסום כי ״הגורם, שאמר דברים בעילום שם, אמר כי הישראלים כינו את המתקפה כנקמה על תקיפות איראניות מוקדמות יותר על ספינות ישראליות וכי הסאוויז נפגעה מתחת לקו המים.

״[...] הגורם האמריקני אמר כי יתכן שהתקיפה התעכבה כדי לאפשר לאייזנהאואר, נושאת המטוסים האמריקאית באזור, להתרחק מהסביז. האייזנהאואר הייתה במרחק של כ -200 קילומטרים מהסאוויז בעת הפגיעה, אמר הגורם.״ 

אם הדיווחים נכונים, זהו עוד אירוע בשרשרת אירועים המתרחשת בזירה הימית הקרובה לישראל בין צה״ל למשמרות המהפכה. באירועים קודמים נטען כי ישראל חיבלה בכלי שיט איראנים ואילו האיראנים פגעו בכלי שיט מסחריים בבעלות ישראלית. 

טרם ברור מה מטרת הפגיעה ההדדית בכלי שיט בין המדינות ולאן תהליך זה אמור להוביל.