בריטניה משיקה תכנית לשדרוג מערך המטל"רים שלה

התוכנית תחל בשנה הבאה עם התקנתם של תאי נהג משוריינים משופרים ב-44 רכבי שיגור
 

https://www.lockheedmartin.com/en-us/products/m270.html

הממלכה המאוחדת השיקה תכנית בת 5 שנים לשדרוג מערך משגרי הרקטות הרב-קני שלה מסוג M270. התוכנית תחל בשנה הבאה עם התקנתם של תאי נהג משוריינים משופרים ב-44 רכבי שיגור. בכוונת הצבא הבריטי להתאים למשגרים המשופרים מערכות ייחודיות לצבא כדוגמת גלגלים עשויים מגומי מרוכב, מצלמת רכב ומערכת מכ"מ.

בהודעת הצבא הבריטי נאמר כי "שיפורים אלו יבטיחו שיכולת הירי ארוכת הטווח של הצבא תישאר עוצמתית למשך 3 העשורים הבאים ושלצבא הבריטי יש את היכולת הטכנית להתמודדות עם איומי ההווה והעתיד. שדרוגים אלו יאריכו את משך השירות של ציוד זה עד לשנת 2050". הצבא אף הודיע כי 44 המשגרים המשודרגים יוכלו לירות את טילי התקיפה המדויקים של ארה"ב (PrSM) שלהם טווח של 499 ק"מ ואמורים להיכנס לשירות בשנת 2024.

טילי ה-PrSM הם התחליף המוצע למערכת הטילים הטקטית של צבא ארה"ב (ATACMS)  מדגם MGM-140. לדברי הצבא הבריטי, "מערכות נשק אלו יעמידו את הצבא הבריטי בחוד החנית של יכולות הירי העמוק הגלובליות, מוכן להגיב על איומי טילים והגנ"א ארוכי טווח של שחקנים עוינים". בכוונת הצבא הבריטי להכניס לשירות את המטל"רים האלו, שטווחם הוארך עד ל-150 ק"מ, כבר בשנת 2025.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית