איראן דוחה את יוזמת ארה״ב להסרה הדרגתית של הסנקציות

משרד החוץ בוושינגטון: "הדגש בשיחות יהיה על הצעדים שאיראן חייבת לנקוט כדי לחזור להסכם". דובר משרד החוץ האיראני: "לא דנים בשום תכנית להסדרת הדרגתית של הסנקציות.״

ar.irna.ir

שיחות על עתיד הסכם הגרעין עם איראן מתחדשות השבוע בווינה. ממשלת איראן דורשת שארה"ב תסיר את כל הסנקציות מיד ודוחה הקלה הדרגתית של הסנקציות וההגבלות. רשת הטלוויזיה האיראנית PRESS TV מסרה ביום ששי כי השבוע יתקיימו בווינה שיחות בלתי ישירות על הסכם הגרעין.

לדברי משרד החוץ בוושינגטון: "הדגש בשיחות יהיה על הצעדים שאיראן חייבת לנקוט כדי לחזור להסכם". השיב דובר משרד החוץ האיראני: "לא דנים בשום תכנית להסדרת הדרגתית של הסנקציות. המדינות של טהרן אומרת שיש לבטלן מיד". מארגני השיחות בווינה השבוע מקווים להגיע להסכם כלשהו תוך חודשיים ואילו הנשיא ביידן התבטא כמה פעמים שיש להחיות את ההסכם.

בווינה מתכנסים השבוע נציגי איראן, סין, רוסיה, צרפת, גרמנייה, בריטניה, המדינות החתומות על ההסכם משנת 2015. השיחות יהיו בלתי ישירות, כפי שאמר דיפלומט אירופי: "איראן וארה"ב יהיו באותה עיר, אך לא באותו חדר ומה שיקרה הוא דיפלומטיית SHUTTLE ". שר החוץ האיראני זריף צייץ בטוויטר: "לא תהיה פגישה עם ארה"ב. אין צורך".
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית