התחממות בין רוסיה לארה״ב בגזרת אוקראינה

רכבות עמוסות טנקים, חיילים וציוד צבא רוסי נעות לעבר גבול אוקראינה. חשש להתחדשות משבר ולחימה 

רכבות עמוסות בכמויות גדולות של ציוד צבאי רוסי, כולל טנקים, רק"ם וארטילריה כבדה, נצפו נעים לעבר גבול רוסיה עם אוקראינה, ויש חששות כבדים לחידוש משבר חמור בין שתי המדינות, ואולי לקרבות. WAR ZONE מדווח כי חקלאים רוסיים המתגוררים באזורי גבול רוסיה-אוקראינה סיפרו שבגלל תנועות הצבא הופסקה אספקת טרקטורים וציוד חקלאי למשקיהם לקראת עונת הקציר.

פקידי ממשלת אמריקניים חוששים מסיבוב חדש של מעשי איבה ולחימה בין רוסיה לאוקראינה בקרוב, ומציינים שיום ראשון הוא מועד פקיעת הסדר הפסקת אש בין הצדדים. צילומי לוויין ומקורות נוספים הבחינו בתחילת תנועה של כוחות צבא רוסיים ב-27 במארס ונראו גם תנועות של יחידות רגלים ומטוסים. תנועות צבא נראו בעיקר באוזר העיר קרסנודר, הנמצאת במרחק של חמש שעות נסיעה מחצי האי קרים.

הופצו צילומים של תומ"תים רוסיים 152 מ"מ, נגמ"שים BMP-3, טנקי T-72 ומשאיות, ומסוקים חגו מעל העיר רוסטוב אובלסט. דובר הפנטגון ג'ון קרבי אמר שמשרד ההגנה האמריקני ניסה לברר "מה קורה" באזור הגבול, ואילו ראש המטות המאוחדים גנרל מרק מיליי התקשר לעמיתו הרוסי גנרל ולרי גרסימוב, אך לא ברור מה היו תשובות הרוסים. גמרל מיליי משוחח גם עם הרמט"ל האוקראיני גנרל רוסלן חומצ'ק על ההידרדרות המצב.

גנרל חומצ'ק אמר בפרלמנט האוקראיני ב-30 במארס ש"הפדרציה הרוסית ממשיכה במדיניותה התוקפנית כלפי אוקראינה, ומצפים לתוספת של ריכוז של 25 קבוצות טקטיות, שיחד עם היחידות שכבר מוצבות בגבול עלולות להוות איום על הביטחון הצבאי באזור". 
לדברי רמטכ"ל צבא אוקראינה רוסיה מחזיקה לאורך גבולות ארצו 37 אלף חיילים וזה כולל טילי שיוט, רק"ם, סוללות טילי קרקע-אוויר וכוחות ימיים.

רוסיה 'מפעילה' במזרח אוקראינה, באזור דונבאס,  כ-28 אלף לוחמים ביחידות של 'ספרטיסטים', הנלחמים בממשלה בקייב. מוסקווה מכחישה, אך ידוע שאלו חיילים רוסיים סדירים שנשלחו לאוקראינה, ויש קשר הדוק בין המודיעין הצבאי הרוסי לבים יחידות הספרטיסטים. שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקין חזר אתמול על מדיניות ארצו "התומכת בריבונות ובשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה", בשיחה עם עמיתו האוקראיני דמיטרו קולבה. 
 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות