"מדינות המפרץ הפרסי חייבות להקים מרכז פיקוד אחוד מול איראן"  

את הדברים אמר מוחמד אל-קינאני, חוקר בתחומי צבא, ביטחון והגנה, בכנס הפורום הערבי למחקר מדיניות בקהיר

"מדינות המפרץ הפרסי חייבות להקים מרכז פיקוד אחוד מול איראן"  

bigstockphoto

מדינות המפרץ הפרסי חייבות להקים בהקדם מרכז פיקוד ריכוזי שיתחבר למפקדות מקומיות, וכך לקלוט נתונים, מידע ומודיעין בזמן אמת, לשפר את מערכות ההגנה האווירית ולשתף במידע בזמן אמת  ארצות שכנות – והכל כדי להיטיב לראות מה קורה באיראן ולהתמודד עם איומיה. 

את הדברים אמר מוחמד אל-קינאני, חוקר בתחומי צבא, ביטחון והגנה, בכנס הפורום הערבי למחקר מדיניות בקהיר. מומחים שהשתתפו בכנס אמרו ל-BREAKING DEFENSE כי נשמעו קולות שאמרו שמדינות המפרץ חייבות לשדרג את נושאי הקישוריות והשילוביות במערכות הגנ"א ושו"ב שלהן נוכח איומי איראן. 

באחרונה התקיים כנס שנתי של "חגורת שיתוף הפעולה" (GCC), העוסק בתיאום ושיפור נושאים כמו מעקב אחר מטוסים ושיפור מערכות הגנה אווירית במפרץ. מקור צבאי שהשתתף בכנס אמר: "כיום כולנו תמימי דעים שהאיום האיראני הולך ומחמיר מרגע לרגע, ולכן דנים ברצינות ולעומק במערכות הגנ"א ושו"ב  ובאיחוד מפקדות".

פרוייקט "חגורת שיתוף הפעולה" פועל כבר משנת 2001 ועוסק בזיהוי מטוסים, בעיקוב אחר כלי טיס שונים ובתיאום תגובות. חברת ריית'יון פיתחה עבור הארגון את מערכת HAT, שמתמקדת בפיקוד, תקשורת, מחשבים ורשתות מודיעין. בשנת 2004 ייצרו בריית'יון עבור חיל האוויר האמריקני מרכז פיקוד להגנה מפני מטוסים וטילים בקטאר.

מומחים צבאיים אמרו בכינוס הפורום הערבי כי לצורך איחוד מפקדות ומערכות הגנ"א במפרץ יש צורך בהצטיידות במטוסי AWACS, בחיישנים, במערכות ל"א. המומחים דיברו בכנס גם על החמרת איומי הסייבר מצד איראן, שגם נגדם יש להיערך ולהתכונן.

אולי יעניין אותך גם