בארט תספק רובי צליפה MK22 לצבא ארה"ב בשווי של 50 מיליון דולרים

ה-MK22 עמד בכל ההיבטים של שלבי בדיקת הכשרת הייצור ובדיקות התפעול. הצפי לסיום אספקה הוא בעוד 5 שנים

By IDF Spokesperson's Unit, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=85397929

משרד ההגנה האמריקאי העניק השבוע (רביעי) חוזה בשווי של 50 מיליון דולרים לחברה האמריקאית בארט (Barrett) לאספקת רובי צלפים מסוג MK22 לצבא ארה"ב. הצפי לסיום אספקה הוא בעוד 5 שנים.

יוזכר כי לפני מס' חודשים דווח באתר ישראל דיפנס כי חברת בארט קיבלה את הזמנת המסירה הראשונה של רובה צלפים מדגם זה מפיקוד המבצעים המיוחדים (USSOCOM) של צבא ארה"ב. בזמנו מסרה החברה כי רובה הצלפים MK22 עמד בכל הדרישות של משרד ההגנה האמריקני לרובה צלפים מתקדם (ASR) עבור פיקוד המבצעים המיוחדים של ארה"ב.

מאז הוענק החוזה במרץ 2019 לחברת בארט, ה-MK22 עמד בכל ההיבטים של שלבי בדיקת הכשרת הייצור ובדיקות התפעול. כתוצאה מכך, החברה קיבלה את הזמנת הייצור הראשונית והמשלוחים החלו בינואר 2021.

האתר Armyrecognition מספר כי ב-2019, מפקדת המבצעים המיוחדים בצבא ארה"ב העניקה לחברת בארט חוזה בשווי של 50 מיליון דולרים והזמינה את רובה ה-MRAD של החברה העושה שימוש בתחמושת .338 Norma Magnum כרובה צלפים מתקדם המכונה MK22 ASR.  

כחלק מדרישות התקציב שלהם לשנת 2021, הן הצבא והן חיל הנחתים כללו בקשות לאמץ את ה-MRAD כמערכת הצליפה העיקרית שלהם על פי בחירתם. הצבא מעוניין לרכוש 556 רובי MRAD בשווי של כ-10.13 מיליון דולרים והמרינס 250 רובים בשווי של 4 מיליון דולרים בכדי "להחליף את כל רובי הצליפה הבריחים הנוכחיים" שנמצאים כעת בשירות הצבא. ה-MK22 ASR יחליף את רובי בארט M107 ו-MK13.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית