משהב״ט החל בפינוי שדה מוקשים בבקעת הירדן

אתר "פעמון נעמה" מכיל מוקשים שצה"ל הניח באזור בשנות ה-70 בין כביש 90 לציר המערכת בגבול עם ירדן. עבודת הפינוי צפויות להימשך כחודשיים

צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

הרשות לפינוי מוקשים ונפלים (רלפ"ם) באגף אמון (מבצעים, לוגיסטיקה ונכסים) במשרד הביטחון החלה בפינוי שדה מוקשים באתר "פעמון נעמה", הסמוך ליישובים נעמה ויריחו בבקעת הירדן. מדובר בשטח של כ-200 דונם שהינו חלק מרצועת שדות מוקשים שמתחילה מעמק בית שאן בצפון ומסתיימת בים המלח בדרום.

אתר "פעמון נעמה" מכיל מוקשים שצה"ל הניח באזור בשנות ה-70 בין כביש 90 לציר המערכת בגבול עם ירדן, שיצרו צורת פעמון. עבודת הפינוי, שצפויות להימשך כחודשיים, מבוצעת באמצעות כלים כבדים, שמנפים ומסננים את הקרקע בעומק חצי מטר, מוציאים את המוקשים ומשמידים אותם.

סיום פינוי אתר "פעמון נעמה" יאפשר לרלפ"ם להגיע לשטח של 2,000-3,000 דונם "הכלוא" בין שדה המוקשים הנוכחי לגדר המערכת. שחרור שטח זה יעשה על ידי מיפוי וסריקה על פני הקרקע של עובדי הרשות. עם שחרור השטחים הם יועברו לרשויות המקומיות לטובת עבודות חקלאות ופיתוח חקלאי. עלות הפרויקט כשבעה מיליון שקל.

שרון חדד, מנהל הרלפ"ם: "הרשות לפינוי מוקשים פינתה עד היום כ-10,000 דונמים של שדות מוקשים ושטחים החשודים במיקוש ברחבי הארץ. מעבר להסרת הסכנה הבטיחותית, כל דונם שאנחנו מפנים מוקצה לאחר מכן למיזמי חקלאות, הרחבת ישובים, תיירות ועוד, ומניב תמורות רבות לחיזוק הכלכלה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית