צבא גרמניה רוכש מטולי רקטות חדשים נגד טנקים מחברת בת של רפאל

מטול זה יכול להגיע, בסיוע כוונות, לטווח ירי אפקטיבי של 600 מטרים ותודות למטען החלול המשופר שלו הוא מסוגל לחדור כל פלדה משוריינת ללא מיגון ריאקטיבי לעומק 100 ס"מ או לעומק 80 ס"מ עם מיגון ריאקטיבי
 

צבא גרמניה רוכש מטולי רקטות חדשים נגד טנקים מחברת בת של רפאל

By U.S. Army Europe from Wiesbaden, Germany - Noble Partner 2017, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=61768851

צבא גרמניה חתם בסוף חודש פברואר חוזה עם חברת דיינמיט נובל דיפנס (Dynamit Nobel Defense) לייצור ואספקת 3,000 למטול הרקטות נגד טנקים ללא–רתע מסוג  Panzerfaust 3-IT DM72A1. כך על פי דיווח של האתר Soldat & Technik. צבא גרמניה חייב לחדש את מלאי מטולי הנ"ט שלו שוב ושוב, משום שנעשה בהם שימוש רב באימונים ובהדרכות.

מטול זה יכול להגיע, בסיוע כוונות, לטווח ירי אפקטיבי של 600 מטרים ותודות למטען החלול המשופר שלו הוא מסוגל לחדור כל פלדה משוריינת ללא מיגון ריאקטיבי לעומק 100 ס"מ או לעומק 80 ס"מ עם מיגון ריאקטיבי. נשק זה מאפשר ליחידות הנ"ט של הצבא הגרמני להילחם באופן יעיל בכל טנק, למעט אילו עם מערכת מיגון אקטיבית.

מטול ה-Panzerfaust 3 נמצא בשימוש בצבא הגרמני מזה תקופה ארוכה. הנשק הועבר לראשונה ליחידות בשנת 1992 כדגם ה-DM12 עם ראש קרבי של מטען חלול. בהמשך, קיבל הצבא דגמים משופרים יותר, דרך דגם ה-DM22 עם מטען חלול כפול ועד לדגם ה-DM72. רקטת ה-DM72A1 של הדגם המודרני ביותר של Panzerfaust 3-IT הוכנסה לא מזמן לצבא כגרסה העוצמתית ביותר. הן ה-DM22  - בכמות מועטה – והן ה-DM72A1  נמצאים כעת בשימוש בצבא גרמניה.

מקורות מדווחים כי מערכת זו תישאר בשימוש הצבא עד לשנת 2025 ואף הלאה. הצבא הגרמני בוחן כעת עד כמה ימשיך בעתיד ה-Panzerfaust 3-IT לעמוד בדרישות של נשק נ"ט מודרני או שמא יש צורך בהחלפתו במערכת אחרת. היצרן, חברת דיינמיט נובל דיפנס, הפסיקה לזמן-מה לפתח את הנשק הזה ומתרכזת בפיתוח המערכות RG 90 HH-T ו-RGW 110 HH-T, הנחשבות כיורשות של ה-Panzerfaust 3.
 

אולי יעניין אותך גם