חיל הנחתים האמריקאי מצטייד באמצעי אופטי חדשני לזיהוי מטרות ממרחק רב

מדובר ב-Squad Common Optic, אמצעי הגדלה אופטי לשעות היום המורכב מכוונת מוארת ולא-מוארת המיועד לשפר את רכישת המטרות ולהגדיל את סבירות הפגיעה באמצעות רובי סער של יחידות חי"ר
 

U.S. Marine Corps photo by Matt Gonzales

חיל הנחתים האמריקאי החל בחודש ינואר האחרון לצייד את חייליו באמצעי אופטי חדשני המאפשר להם לזהות מטרות ולהעסיק אותם מטווחים רחוקים יותר. מדובר ב-Squad Common Optic או בקיצור - SCO, אמצעי הגדלה אופטי לשעות היום המורכב מכוונת מוארת ולא-מוארת המיועד לשפר את רכישת המטרות ולהגדיל את סבירות הפגיעה באמצעות רובי סער של יחידות חי"ר. 

את ה-SCO ניתן להתקין על רובי M4 ו-M4A1 וכן על רובה החי"ר האוטומטי M27. אמצעי זה מיועד   להחליף אמצעים דומים שנמצאים כעת בשירות על הרובים הנ"ל כדוגמת ה-RCO (Rifle Combat Optic) וה-SDO (Squad Day Optic). ה-SCO הינו שיפור על פני ה-RCO, מציין האתר Militarylwak.com. ה-SCO  מאפשר לנחתים לזהות מטרות ממרחקים גדולים יותר ממערכת ה-RCO.

ל-RCO יכולת הגדלה קבועה, בעוד שלאמצעי החדש יש יכולות הגדלה שונות. המשמעות היא שהנחתים יכולים לזהות מטרות הן מטווח קרוב והן מטווח רחוק וכך מוכפל הטווח הראייתי של ה-RCO. לדברי קצינים בחיל הנחתים, ה-SCO אדיש  לסוג מערכת הנשק ולקליבר שלו, מה שנותן יותר גמישות ללוחם המרינס. כך גם מתאפשרת העברתו והתקנתו על מערכות נשק אחרות ולהתאימו לתחמושות כדוגמת M855, M855A1 או כל תחמושת עתידית אחרת.

ה-SCO מעניק למפקדי הפלוגה ולחייל הבודד יותר זמן לקבל החלטות לפגיעה באיום כאשר נוצר הצורך לכך. המערכת היא אף קלה להתקנה. ה-SCO כולל תושבת המייתרת את הצורך של החיילים לשאת כלים להחלפת או הסרת האמצעי האופטי וכך גם מקלה על המטען שהם נושאים.

מסתבר שהמעבר משלב התכנון לשלב ההצטיידות היה קצר וארך רק 16 חודשים. אחרי הענקת החוזה, מפקדת חיל הנחתים ערכה מספר הערכות משתמש, כולל סימולציית תרגיל ירי של 10,000 כדורים, במהלך שלב אימות המוצר, בכדי לאשר את ביצועיי המערכת ולפתור בעיות. במהלך הערכות אלה, נחתים דיברו בהתלהבות על היתרונות של ה-SCO ועל השיפור שבו ביחס למערכת הקיימת. הצפי הוא  שמערכת זו תגיע ליכולת מבצעית מלאה בשנת 2022.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית