צבא הולנד מצטייד במרגמות 81 מ"מ חדשות

הצטיידות זו הינה צעד נוסף בתהליך המודרניזציה של מערכות תמיכת הירי של הצבא ההולנדי

https://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2021/02/25/nieuwe-81-mm-mortieren-voor-landmacht-en-mariniers

משרד ההגנה ההולנדי הודיע כי צבא הולנד וחיל הנחתים שלו יצטיידו במרגמות 81 מ"מ חדשות. האתר Soldat & Technik מדווח כי חוזה רכש נחתם בשבוע שעבר בין מנהל הרכש הצבאי ההולנדי (DMO)  ובין החברה האוסטרית הירטנברגר דיפנס אירופה (Hirtenberger Defense Europe) לאספקת 122 מרגמות, תחמושת וציוד לוגיסטי במשלוח הראשון. הדגם שיסופק הוא מרגמת חצובה דו-רגלית M8-1365 במשקל 40.2 ק"ג ובאורך 136.5 ס"מ היורה למרחק של עד 6.7 ק"מ.

הצבא ההולנדי משתמש כעת במרגמות 81 מ"מ מתוצרת בריטית כמערכת תומכת-ירי לא ישיר ברמת הפלוגה בחטיבה הניידת הקלה 11, בחטיבה הממוכנת 43 ובחטיבה הקלה 13 וכן ביחידות הנחתים של הצבא. המרגמות החדשות אמורות להחליף את אלו הישנות ולהוסיף יתרונות במרחק ובדיוק.

האתר מציין כי הצטיידות זו הינה צעד נוסף בתהליך המודרניזציה של מערכות תמיכת הירי של הצבא ההולנדי. בשלב הראשון, הוחל באמצע העשור הקודם במודרניזציה של מרגמות 60 מ"מ, כאשר גם בחוזה זה זכתה חברת הירטנברגר האוסטרית. בשלב הבא, יגיע תורם של מרגמות 120 מ"מ הנמצאים היום בצבא להיות מוחלפים במרגמות חדשות ועוצמתיות אחרות.

משרד ההגנה ההולנדי מצפה שהמרגמות הראשונות יסופקו בשנת 2023 והכוונה היא לרכוש 20 מרגמות 120 מ"מ חדשות ליחידות הארטילריה של החטיבה הניידת הקלה 11 ושל חיל הנחתים ההולנדי. יחידת ירי בצבא ההולנדי מורכבת מ-4 קנים, כאשר מינימום הטווח הנדרש הוא 8 ק"מ. כדי לשפר את הדיוק ואף להגדיל את הטווח, נבחנת בימים אלו האפשרות לרכש של תחמושת מונחית מדויקת. תחמושת זו תוכל להרחיב את הטווח לעד כ-12 ק"מ. האתר מעריך את התקציב להצטיידות ספציפית זו בשווי של בין 25 ל-100 מיליון יורו.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית