ננוספאן ו- BoMax Hydrogen האמריקאית יבחנו פיתוח וייצור מערכת להפקת מימן נקי

החברות הגישו בקשה משותפת לתמיכה במסגרת הקרן הדו-לאומית ישראל-פלורידה ותוכנית Space Florida

אוהד בן דרור. צילום: ננוספאן

חברת איי.סי.בי מדווחת כי חברת ננוספאן אשר חתמה על מזכר הבנות למיזוג עם איי.סי.בי, הודיעה כי חתמה על מזכר הבנות עם חברת בומקס הידרוג'ן האמריקאית (BoMax Hydrogen LLC) לשיתוף פעולה בתחום האנרגיה הירוקה להפקת מימן נקי. כחלק משיתוף הפעולה, החברות הגישו בקשה משותפת לתמיכה במסגרת הקרן הדו-לאומית ישראל-פלורידה ותוכנית Space Florida, המתמקדת בפרוייקטים של מחקר ופיתוח בתחום החלל והתעופה. 
 
שיתוף הפעולה מתבסס על בחינת שילוב הטכנולוגיה של בומקס לייצור מימן נקי באמצעות תהליך ביו-קטליטי חדשני עם יכולות ההנדסה הביולוגית שפותחה ע"י ננוספאן ויכולותיה פורצות הדרך בתחום החומרים המתקדמים וההדפסה הביולוגית. מטרת שיתוף הפעולה בין החברות הנה פיתוח ויצור מערכת (POC) יעילה וכלכלית להפקה מתקדמת של מימן נקי אשר יכולה לפעול באתרי המשתמשים ולספק אנרגיה זמינה ונקיה. מערכת שכזו, ככל שתושלם, תהווה פריצת דרך ותוכל לשמש עבור תחומים כגון: תאי דלק, מרכזי תקשורת ושרתים, מרכזי אחסון ולוגיסטיקה וקווי יצור. 
 
תחום הפקת המימן צפוי להוות מרכיב מרכזי וחשוב בעולם בתחום האנרגיה החלופית.  החתימה על מזכר ההבנות האמור מהווה צעד נוסף של ננוספאן לביסוס יכולותיה בתחום זה. להערכת הצדדים תקופת הפיתוח של המערכת המשותפת צפויה להמשך כ-18 חודשים, כשבמהלך התקופה הצדדים ידונו במודלים העסקיים הפוטנציאליים במסגרת שיתוף הפעולה.  
 
לננוספאן פלטפורמה טכנולוגית ייחודית וחדשנית המאפשרת ייצור מארגים סיביים ומבנים תלת-מימדיים העשויים ממגוון רחב של תאים ביולוגיים. טכנולוגיית "הביולוגיה כהנדסה" של החברה מאפשרת סידור מיטבי של סוגי תאים ואלמנטים ביולוגיים שונים כמארגים ביולוגיים אקטיביים, דהיינו "ריקמה" או "בד ביולוגי" חי ופעיל. לננוספאן יכולות ייצור ו"הדפסה ביולוגית" בסדר גודל תעשייתי, באופן חד-שלבי ומהיר, תוך שמירה על חיותם ו/או פעילותם של הגורמים הביולוגיים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית