דיווח: נשקים קלים חדשים לצבא האסטוני

הרובה החדש של הכוחות המיוחדים האסטונים יהיה בעתיד גרסה של הרובה HK416 מבית הקלר וקוך עם קליבר של 5.56x45 מ"מ והאקדח החדש שלהם הוא גלוק 19 בקליבר 9x19 מ"מ
 

"The HK416 is a weapon for the fighter," said Lieutenant Colonel Margus Kuul, the special forces commander. (Photo: Estonian Special Operations Forces)

האתר Soldat & Techink מדווח כי הצבא האסטוני ממשיך בימים אלה בתהליך המודרניזציה של הנשקים הקלים שלו. מפקדת הכוחות המיוחדים הודיעה כי תחמש מחדש את יחידות הקומנדו שלה בשנת 2021. נרכשו רובי סער ואקדחים חדשים ובנוסף נבחר רובה סער סטנדרטי חדש עבור הכוחות הסדירים והוכרז על תחילת תהליך בחירה של מקלע חדש.

הרובה הארוך הסטנדרטי של יחידות המבצעים המיוחדים של צבא אסטוניה (Erioperatsioonide väejuhatus) יהיה בעתיד גרסה של הרובה HK416 מבית הקלר וקוך עם קליבר של 5.56x45 מ"מ. הנשק מצויד בידית אחיזה ארוכה ומותאמת למשקל עם מסילות MIL-STD 1913 וממשקי HKey.

בדומה לרובה הסער הקל הגרמני G95K (HK416A7), לרובה זה יש לו ידית בטיחות עם מתג של 45 מעלות שניתן להפעיל משני הצדדים. כוונת Aimpoint Micro-T1 מותקנת כאמצעי סטנדרטי. האקדח החדש של הכוחות המיוחדים הוא גלוק 19 בקליבר 9x19 מ"מ. אקדח קומפקטי זה משמש כוחות מיוחדים רבים ברחבי העולם.

עד כה, הכוחות המיוחדים של צבא אסטוניה השתמשו ברובה ה-G36 ובאקדח טעינה-עצמית אוניברסלי (USP) – שניהם מתוצרת הקלר וקוך, כולל במשימות באפגניסטן. הצבא האסטוני הודיע בשנה שעברה כי השביחו את רובה הסער R-20 Rahe כרובה רב-משימתי חדש. מדובר בפלטפורמת AR-15 מבית LMT Defense עם קליבר 5.56x45 מ"מ. מלאי רובים אלו אזל כעת וההשבחה הנוספת אמורה להסתיים בשנת 2022.

תהליך הבחירה של מקלע אוניברסלי חדש בקליבר 7.62x51 מ"מ אמור להתחיל בחודש מרץ השנה. רכישת הנשק תתחיל בשנת 2022 בחוזה ל-7 שנים. צבא אסטוניה משתמשי כיום בשני מקלעים אגדיים: ה-MG3, שבעבר יוצר על ידי ריינמטאל ושהגיע מתוך המלאי של צבא גרמניה וה-MAG המיוצר על ידי FN Herstal כמודל Kulspruta Ksp58, שהגיע משוודיה כסיוע צבאי.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית