דובאי: סטדיקופטר מציגה את יכולות המסוק הרובוטי הבלתי מאויש

לדברי החברה, היא חתמה לאחרונה על מספר הסכמי שיתוף פעולה עם חברות ישראליות, ביניהן סימפלקס, Downwind וסימלט
 

צילום: Steadicopter

סטדיקופטר (Steadicopter), חברה ישראלית העוסקת בתחום מערכות אוויריות בלתי מאוישות רוטוריות (RUAS) מציגה בתערוכת ,IDEX 2021 המתקיימת בימים אלה באבו דאבי, את יכולות המסוק הרובוטי הבלתי מאויש הקל המתמודד מול אתגרים שונים של סוכנויות הגנת המולדת, אכיפת החוק וצבאות.

לדברי החברה, היא  חתמה לאחרונה על מספר הסכמי שיתוף פעולה עם חברות ישראליות, ביניהם חברת Simplex המפתחת טכנולוגיית בקרת רחפנים, המאפשרת הפעלה של מספר רחפנים מעבר לקו הראייה החזותי .(BVLOS) השילוב של מערכת הפעלת הרחפנים Drone FlightOps.io של סימפלקס עם רחפן ה Black Eagle של סטדיקופטר ישפר את יכולות התפעול האוטונומיות של הפלטפורמה.

מערכת ההפעלה של Drone FlightOps מותקנת על גבי ה-Black Eagle  ובכך משדרגת את יכולותיה האוטונומיות והופכת אותה לרובוט חכם ומודע למשימה שיכול לפעול במרחב אווירי משותף, מקבל החלטות אוטונומיות חכמות בזמן-אמת ומגדיל משמעותית את יכולות המשימה ואת יעילות ובטיחות הטיסה.

שילוב ייחודי זה מאפשר גם הפעלה של מספר רב של כטב"מים בשיתוף סוגים אחרים של מערכות, חיישנים ומטוסים בלתי מאוישים המבצעים משימות מורכבות בשיתוף פעולה. אפליקציית בקרת הקרקע מבוססת האינטרנט FlightOps מספקת שליטה קלה, אך גם עוצמתית ומרובת-משימות ומרובת-כטב"מים באמצעות מפעיל יחיד.

"לאחרונה השקנו את Black Eagle 50E ואת Black Eagle 25E הכוללים הנעה חשמלית uמותאמים למשימות של כוחות ימיים ויבשתיים", אומר נועם לידור, מנהל מכירות ושיווק בחברת סטדיקופטר. "זיהינו צורך מיידי בפלטפורמה לא מאוישת שתספק גמישות משימה. למשפחת Black Eagle יש כעת ארכיטקטורה פתוחה המאפשרת שילובים נדרשים, בהתאם לדרישות המשתמשים.

על מנת לספק מענה מקיף ללקוחותינו ברחבי העולם, וכן לתת מענה לצרכים הספציפיים באזור זה, ביצענו שיתופי פעולה נרחבים, וכתוצאה מכך ה-Black Eagle יכול כבר לבצע מגוון רחב של משימות, כולל שימוש בעומסי המטען המתקדמים ביותר." לידור מוסיף כי, "שיתופי פעולה אחרים בהם אנו גאים הם עם חברת ,Downwind  ספקית מובילה של שירותי כטב"מים ותמיכה קריטית ביישומים ממשלתיים ויישומים אזרחיים כאחד ועם חברתSimlat   המובילה בתחום סימולציות עבור כטב"מים". 

הכטב"מ הרוטורי BLACK Eagle הנו מערכת תצפית רובוטית למשימות אזרחיות, צבאיות וביטחון פנים. משפחת המוצרים של Black Eagle מציעה פתרון כולל ליישומים ימיים תובעניים ביותר, כגון אבטחת תשתיות, אכיפה בלעדית של אזור כלכלי מיוחד,  לחימה בפירטיות ודיג לא מורשה, חיפוש והצלה, אספקת מטענים ימית ועוד. כל מערכות Black Eagle מאושרות לשימוש בתרחישי ההפעלה הימיים הקשים ביותר.

רחפן Black Eagle 25E המיועד לנשיאת משקלים של עד 25 ק"ג, מתאים למשימות טקטיות-עירוניות, תוך עמידה בתקנות המשקל והקטגוריה המחמירות ביותר. רחפןBlack Eagle 50E  בעל מנוע חשמלי, הנו מערכת  קלת-משקל במיוחד המאפשרת קיבולת מטען נוספת ועניקה למשתמש את הרמה הגבוהה ביותר של ורסטיליות משימתית לפעולות סמויות. במשקל 18 ק"ג כפלטפורמה בלבד, לכל דגם יכולת לשאת סוללות נוספות לטיסות ארוכות יותר, מטענים כבדים יותר ועוד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית