כוחות מיוחדים של ארה"ב רוכשים כטמ"מים לשיבוש שידורי אויב 

כטמ"מ השיבוש המסווג הוא חלק מפרוייקט HORNET לכלי טיס בלתי מאויישים, כולל משבשי תקשורת

https://www.flickr.com/photos/usasoc/48145280256/ - USASOC News Service

פיקוד המבצעים של צבא ארה"ב רכש כמות לא ידועה של כטמ"מים נישאים ומשוגרים על ידי חייל אחד, המסוגלים לחסום ולשבש שידורים אלקטרוניים של האויב בזירות רוויות תקשורת ותשדורות. משרד ההגנה מסרב למסור פרטים על כלים אלו, הנחשבים מסווגים, אך עובדת הרכש כלולה במסמך הערכה של תקציב ההגנה לשנת 2021.

DEFENSE POST מוסר כי כטמ"מ השיבוש המסווג הוא חלק מפרוייקט HORNET לכלי טיס בלתי מאויישים, כולל משבשי תקשורת. פרוייקט הורנט הועבר לטיפול מפקדת הכוחות המיוחדים. הכטמ"מ המשבש נושא  מטע"ד ובו ציוד קינטי ולא קינטי, כולל חיישנים לשיבוש אלקטרוני.

FORBES פרסם שהציוד בכלי טיס אלו במסגרת פרוייקט הורנט הוא בעל עוצמה רבה ומסוגל לשבש אפילו טלפון סלולרי, מכשיר רדיו ומכשיר ווקי-טוקי. בהקשר זה נמסר כי מיליציות עירקיות הפעילו טלפונים סלולריים כדי לתאם מבצעים צבאיים, ואילו באפגניסטן ובהודו מפעילות סוכנויות ממשלתיות ציוד שאפשר להן להשתלט על שידורים עויינים. 

פורבס כותב כי קיימים היום כטמ"מים תוקפים המציבים עצמם בעזרת GPS מעל מטרת טרור או פעילות עויינת והם משבשים את כל השידורים ןהאלקטרוניקה בבית שבו מצויים טרוריסטים, לפני שכוח קרקע מסתער על הבית. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית