המרגל המצרי בלשכת מרקל רצה לגייס מרגל נוסף - ונכשל 

אמין, מצרי בן 66, שריגל עברו המוסד המצרי בגרמניה, ניסה לגייס מרגלים אך נכשל. הוא גם הלשין למודיעין המצרי על קולגות ממוצא סורי. ייתכן לצורך גיוס עתידי. הסיבה לריגול: הפנסיה של אמא 

המרגל המצרי בלשכת מרקל רצה לגייס מרגל נוסף - ונכשל 

Photographer: Simone M. Neumann - https://bilddatenbank.bundestag.de/

גבר גרמני הועמד לדין בחשד לריגול עבור מצרים בזמן שעבד בלשכת העיתונות של הקנצלרית אנגלה מרקל. אמין ק', יליד מצרים, מואשם בניצול מעמדו המיוחס במשרד להעברת מידע לשירות המודיעין הכללי של מצרים (GIS) בין 2010 ל-2019. המשפט, שהיה אמור להתחיל בינואר, נדחה בשל המגפה, וכעת צפוי פסק דין בחודש מרץ. אמין, בן ה-66 עבד מאז 1999 בשירות המבקרים של לשכת העיתונות הפדרלית, שבין היתר אחראית לתקשורת על פעילותה של מרקל.

על פי כתב האישום, החשוד ערך תצפיות בנוגע לסיקור התקשורתי של סוגיות מדיניות פנים וחוץ הקשורות למצרים בגרמניה, וכן סייע בניסיון כושל לגייס מרגל נוסף. הוא חשוד גם במסירת שמותיהם של חמישה עמיתים ילידי סוריה בלשכת העיתונות.

הקשר עם מפעיליו היה "קונספירטורי במידה רבה" והתרחש באמצעות שיחת טלפון ושירות הודעות מיידיות, נכתב בפרסום. על פי החשד, החשוד קיווה לזכות ליחס מועדף מצד שלטונות מצרים בשל הריגול, והצליח להשיג עזרה בתביעת אמו לתשלומי הפנסיה שלה.

המקרה התגלה עם פרסום דו"ח שירות המודיעין הגרמני בשנת 2019. על פי הדו"ח, הן ה-GIS והן שירות המודיעין הפנימי של מצרים NSS פעילים בגרמניה. מטרתם העיקרית במדינה היא לכאורה לאסוף מידע על קבוצות מתנגדי משטר המתנגדות לממשלתו של עבד אלפתאח א-סיסי, כגון האחים המוסלמים.