פסיכיאטר, סוחר סמים: רופא נפש רשם לבלשי שב"ס ולשוטרים במסווה מרשמים לתחליף סם

החקירה נפתחה בעקבות מידע מודיעיני של יחידת 'דרור' בשב"ס, לפיו תחליף סם מסוג "סבוטקס" הוברח לתוך כתלי הכלא לשימוש אסור בקרב אסירים

פסיכיאטר, סוחר סמים: רופא נפש רשם לבלשי שב"ס ולשוטרים במסווה מרשמים לתחליף סם

אילוסטרציה. צילום: שב״ס 

יחידת 'דרור' של שירות בתי הסוהר והיחידה המרכזית של מחוז מרכז במשטרת ישראל, ניהלו בחודשים האחרונים חקירה סמויה שעסקה בחשד לפיו רופא ממרכז הארץ נוהג למכור מרשמים לתרופת מרשם נרקוטית המשמשת כתחליף סם למכורים לסמים. במסגרת החקירה שוגרו למרפאה הפרטית של הרופא, פסיכיאטר העוסק בטיפול בהתמכרויות, בלשים של יחידת 'דרור' ושוטרים במסווה שהתחזו כמכורים לסמים, ותמורת תשלום במזומן קיבלו מרשם לתחליף הסם. 

החקירה נפתחה בעקבות מידע מודיעיני של יחידת 'דרור' בשב"ס, לפיו תחליף סם מסוג "סבוטקס" הוברח לתוך כתלי הכלא לשימוש אסור בקרב אסירים, ונמכר במאות שקלים לכדור. מדובר בתרופת מרשם נרקוטית המשמשת כתחליף סם לנרקומנים המכורים להרואין. במהלך החקירה עלה חשד כי מקור הסם במרשמים שניתנו על ידי החשוד, תושב השפלה בן 55. והוחלט לשגר לקליניקה של החשוד במרכז הארץ,

בלשים של יחידת 'דרור' ושוטר במסווה מימ"ר מרכז שהזדהו כמכורים לסמים הזקוקים לתחליף סם. בקליניקה נשלחו הבלשים והשוטר לבצע בדיקת שתן בכדי לוודא שאכן מדובר במכורים לסם הזכאים למרשמים, ולמרות שתוצאות הבדיקה לא העלתה כי הם נרקומנים, הם התקבלו אצל הרופא. לאחר שיחה קצרה שכללה הסכמה על מחיר המרשם, הועבר תשלום בגובה 250-200 ₪ במזומן לרופא, ותמורתו הופק המרשם.

 ראוי לציין כי מדובר בתחליף סם המחייב לצד נטילתו בטיפול פסיכו-סוציאלי, אך אלה לא בוצעו לבלשי השב"ס ולשוטר שפעלו במסווה. עוד עלה חשד כי הרופא הכניס לפיהם של ה"מכורים" תיאור של תופעות פיזיולוגיות, בכדי להצדיק את מתן המרשם, ובנוסף, עלה חשד כי ניתנו מרשמים לפונים שטענו כי הן נועדו עבור אחרים. 

הבוקר, עם הבשלת החקירה עוכב הרופא לחקירה ונערך חיפוש בקליניקה שלו, וכן עוכבו שני תושבי המרכז (58, 51) המועסקים בקליניקה, ובהמשך הם יובאו בפני שופט בבימ"ש השלום בראשל"צ. 

אולי יעניין אותך גם