"לא נציב את כיפת ברזל במגרש חנייה" 

גנרל בריאן גיבסון, הממונה על הליכי מודרניזציה בצבא ארה"ב: ״הקונגרס הטיל על הצבא להגיש תכנית פריסה של שתי סוללות כיפת ברזל״

מאת NatanFlayer - נוצר על ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=15379992

תת-מערכות של סוללות כיפת ברזל שישראל סיפקה לארה"ב ישתתפו בתרגיל שיתקיים בסוף השנה במטווח הטילים WHITE SANDS בניו מקסיקו. צבא ארה"ב כבר מפעיל שתי סוללות בבסיס פורט בליס בטקסס, ועתה מתקיימים דיונים בדרגים גבוהים בשאלה  היכן, מתי וכיצד לפרוס את הסוללות פריסת קבע.

גנרל בריאן גיבסון, הממונה על הליכי מודרניזציה בצבא ארה"ב, אמר ל-DEFENSE NEWS שהקונגרס הטיל על הצבא להגיש תכנית פריסה של שתי סוללות כיפת ברזל, שנרכשו כפתרון ביניים "לסתום פער" במחסור בטילי הגנ"א. גנרל גיבסון מסר כי התכנית נמצאת בשלב של הכנה וגיבוש במשרד הממשלתי הממונה על הצבא.

התכנית הסופית תתבסס על הגורמים הבאים: זהות האיומים שעמם יתמודדו סוללות כיפת ברזל במקום שיוצבו, העלויות הכספיות, נושאי תחבורה ולוחות זמנים. "התכנית תושלם ותבוצע בזמן. לא נציב את כיפת ברזל במוסך חנייה", אמר הגנרל. הצבא רכש שתי סוללות כיפת ברזל תוצרת רפאל בשת"פ עם ריית'יאון, ואין כוונה לרכוש סוללות נוספות, אלא הכוונה היא לשלב את כיפת ברזל במערך הגנ"א וירי טילים של הצבא, המכוון להשמיד טילי שיוט, כטמ"מים, רקטות, ארטילריה ומרגמות של האויב.

סוללות כיפת ברזל בבסיס פורט בליס ישמשו לאימון והדרכת צוותי מפעילים עד שיגיעו לשלב של פריסה מבצעית. כך תיבחן גם התכנית לשילוב המערכת הישראלית במערך העתידי של הגנ"א על ארה"ב, מערך ענק המפותח בחברת נורת'רופ גראמן ועתיד לעבור מבחני מבצעיות ראשונים בסוף השנה. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית