גנרל טאיווני ריגל לטובת סין

התובע הכללי של טאיוון מסר כי ארבעה קציני מודיעין לשעבר נמצאו אשמים בריגול לטובת סין

גנרל טאיווני ריגל לטובת סין

bigstock

התובע הכללי של טאיוון מסר כי ארבעה קציני מודיעין לשעבר נמצאו אשמים בריגול לטובת סין. בין ארבעת הקצינים גם קצין בדרגת אלוף. הרביעיה הואשמה באיסוף מודיעין עבור סין ובהפעלת רשת ריגול במדינה. ארבעת אנשי המודיעין גוייסו ב- 2012 על ידי שני קציני מודיעין סיניים בדרגת אלוף משנה, שפעלו בטאיוון. הגנרל הטאיווני, הוא זה שהוביל את צוות הקצינים ופעל לגיוסם של סוכנים נוספים והפעלתם כרשת מתוחכמת לאיסוף מודיעין אינטימי עבור סין. 

תמורת מעשי הריגול שלהם קיבלו אנשי המודיעין של טאיוון מתנות, טיולים ברחבי אסיה על חשבון הממשל הסיני והזדמנויות לעשות עסקים בסין. על מנת לשמור שלא ייחשפו דאגו הסינים שלא להעביר תשלום ישירות לחשבונות הבנק שלהם. 
חשיפת הרשת הסינית אותה ניהל הגנרל מגיעה לאחר שסגן אלוף טאיווני הורשע באוקטובר האחרון בריגול לטובת סין ובית המשפט בטאיוון גזר עליו ארבע שנות מאסר.

פרשה זו מצטרפת לחשיפתן של פרשיות ריגול רבות אחרות בין המדינות, מאז הקמתה של טאיוון ב- 1949, ופעילותה של סין להחזרת השליטה בחבל הארץ הטאיווני. סין הגבירה את הלחץ להחזרת השליטה בטאיוון במיוחד מאז 2016 ובחירתו של הנשיא צאי אינג-וין. 

במסגרת משחקי ההאשמות ההדדיות בין המדינות, האשימה סין את טאיוון בביצוע מאות מעשי ריגול במדינה, העלימה על פי החשד אזרחים טאיוונים ששהו בסין, ובחודשים האחרונים אף שידרה הטלוויזיה הסינית הודאות וידאו מוקלטות של אזרחים טאיוואנים שנעצרו בחשד לריגול בסין.

 

אולי יעניין אותך גם