BAE תספק לחיל החלל האמריקאי אמצעי ניווט ומוליכים-למחצה מהדור הבא

הטכנולוגיה תספק יכולות מיקום, ניווט ותזמון (PNT) ללוחמים כך שיוכלו לבצע משימות בסביבות אלקטרומגנטיות מאתגרות
 

https://www.baesystems.com/en/article/developing-advanced-military-gps-receivers-and-chips

חברת BAE Systems  הודיעה השבוע (רביעי) כי קיבלה חוזה של 247 מיליון דולר ממרכז מערכות החלל והטילים של חיל החלל האמריקני לתכנון וייצור מקלט GPS צבאי מתקדם ומוליכים למחצה מהדור הבא. הטכנולוגיה תספק יכולות מיקום, ניווט ותזמון (PNT) ללוחמים כך שיוכלו לבצע משימות בסביבות אלקטרומגנטיות מאתגרות.

לדברי החברה, תוכנית הממשק הסדרתי המיניאטורי של מכשירי ה-GPS הצבאיים Increment 2 תספק יכולות משופרות ליישומי GPS צבאיים מוגבלי גודל ואנרגיה, כולל אמצעי לחימה מדויקים ומכשירי כף יד המופעלים באמצעות סוללה. התוכנית תתמקד בהסמכה לפעולה של מעגל משולב מתקדם ליישום ייחודי (ASIC) ופיתוח מודול GPS בעל צריכת חשמל נמוכה במיוחד.

שני המוצרים יעבדו עם טכנולוגיית האותות M-Code הצבאית מהדור-הבא, המספקת נתוני GPS אמינים עם יכולות כנגד שיבושים וכנגד הטעיות כדי להגן מפני איומי לוחמה אלקטרונית. בהצהרתה אומרת BAE כי לחטיבת התקיפה המדויקת (Precision Strike) שלה יש ניסיון של 45 שנים בעיסוק ב-GPS צבאי וייצור של יותר מ-1.5 מיליון מכשירי GPS בלמעלה מ-280 פלטפורמות ברחבי העולם.

החברה מייצרת כיום מקלטי GPS מסוג M-Code במספר תצורות, כולל פתרון ה-M-Code בעל ההספק הנמוך ביותר והקטן ביותר הקיים בשוק כיום. אבות טיפוס נוספים נמצאים בפיתוח ליישומי משימות קרקעיות, למשימות מוטסות ולמערכות נשק ומוצרי ה-GPS עם טכנולוגיית M-Code זמינים כיום לבעלות הברית של ארה"ב באמצעות האגף למכירות צבאיות זרות.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית