בני גנץ מאיים על חיזבאללה 

"אם נצטרך להגיע לימי קרב, לבנון תרעד והחיזבאללה ייפגע אנושות", אמר שר הביטחון בטקס הזיכרון לחללי צה"ל שמקום קבורתם לא נודע

צילום תמונות: אריאל חרמוני / משרד הביטחון
 

"אם נצטרך להגיע לימי קרב, לבנון תרעד והחיזבאללה ייפגע אנושות", דברים שאמר שר הביטחון בני גנץ ביום חמישי בטקס הזיכרון לחללי צה"ל שמקום קבורתם לא נודע. הטקס נערך במעמד נשיא המדינה, ובהשתתפות ראש הממשלה, ראש אגף משפחות והנצחה ומורשת במשרד הביטחון, ראש ארגון יד לבנים וראש ארגון אלמנות ויתומי צה"ל.

שר הביטחון אמר כי בימים אלו מדינת ישראל מוסיפה לפעול להשבת כל החללים. "אנחנו לא מפסיקים לפעול ולא מאבדים תקווה. איננו מפסיקים לפעול כדי להשיב הביתה את אורון שאול והדר גולדין ז"ל, שאני חש אחריות אישית עליהם כמי ששלח אותם לקרב. 
״בלי שזה יקרה, עזה לא תוכל להתפתח. לא ננהג כמוהם, כמו החמאס, כחיות אדם. לא נמנע תרופות ומזון, אך לא נאפשר פיתוח אמיתי וארוך טווח ברצועה עד שישובו  בנים לגבולם".

השר אמר כי ישראל רותמת גם מדינות ערביות שעמן היא בונה יחסים, למאמץ ההומניטרי הזה. שר הביטחון התייחס לאיומי חיזבאללה: "אם יהיו ימי קרב בחזיתות השונות הם יהיו קשים לעורף הישראלי, אך הם יהיו קשים ונוראים קודם כל עבור אויבינו, והדבר נכון במיוחד לחיזבאללה וגם לחמאס, שפועלים לבניית יכולת התקפית מתוך אוכלוסייה אזרחית ומבצעים בכך פשע מלחמה. מול היום הזה צה"ל ערוך לכל הפעלת כוח שתידרש". 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית