כתף קרה מצד ארה״ב? סעודיה תסתמך על נשק מקומי

תשקיע למעלה מ-20 מיליארד דולר בפיתוח ובייצור כלי נשק ומערכות צבאיות מבית, במטרה להקצות לתעשייה המקומית מחצית מתקציב הביטחון

כתף קרה מצד ארה״ב? סעודיה תסתמך על נשק מקומי

חייל סעודי בתימן, ארכיון. צילום: REUTERS/Ali Owidha

ערב הסעודית תשקיע למעלה מ-20 מיליארד דולר בפיתוח התעשייה הצבאית המקומית שלה בעשור הקרוב, כך הודיע אתמול (שבת) הרגולטור הראשי של צבא הממלכה. סוכנות הידיעות רויטרס מעדכנת, כי ריאד מעוניינת בפיתוח וייצור יותר כלי נשק ומערכות צבאיות מבית, במטרה להקצות לתעשייה המקומית כ-50% מתקציב הביטחון עד שנת 2030.

מושל הרשות הכללית לתעשיות צבאיות בערב הסעודית, אחמד בן עבדולעזיז אל-אוהאלי, אמר כי תכנית הממשלה היא להשקיע יותר מ-10 מיליארד דולרים בפיתוח, וסכום זהה בייצור, וכי הכוונה היא להגדיל את הוצאות המחקר והפיתוח מ-0.2% מתקציב הצבא ל-0.4%.

הצעד הסעודי משקף את החששות מפני ממשל ביידן, הצפוי לנקוט ביד קשה הרבה יותר כלפי הממלכה מאשר ממשל טראמפ, תחתיו יכלו הסעודים לעשות כמעט כל העולה על רוחם. מוקדם יותר החודש, השהתה ארה״ב שתי עסקאות נשק גדולות שנחתמו בתקופת טראמפ, לאספקת חימוש מדויק בסכום של כ-760 מיליון דולר. החימוש היה מיועד ברובו למלחמה שמנהלת סעודיה בתימן עם המורדים החות׳ים הנתמכים על ידי איראן, והאג׳נדה האמריקנית היא להפסיק את תמיכתה במלחמה זו ולהביא לסיומה. 

 

אולי יעניין אותך גם