החיילים האמריקנים מסרבים להתחסן נגד קורונה

פחות משני שליש מאנשי הצבא התחסנו עד כה, וביחידות מסוימות המספרים עומדים על שליש בלבד. המפקדים מנהלים מלחמות חורמה בפייק ניוז בנושא החיסונים

חיסונים בצבא האמריקני. צילום: US Army/Christophe Morel

צבא ארה״ב מתמודד עם בעיית סרבנות בכל הנוגע להתחסנות נגד נגיף הקורונה, דבר המעורר דאגה רבה בקרב המפקדים, המנהלים מלחמת חורמה בפייק ניוז ובתיאוריות הקונספירציה בנושא, כך מדווחת רשת NBC האמריקנית. ארה״ב עדיין רחוקה מאוד ממצב בו היא מספקת חיסונים נגד הנגיף לכל דורש, והם ניתנים רק לאוכלוסיות ספציפיות, הכוללות את משרתי כוחות הביטחון.

נשיא ארה״ב, ג׳ן ביידן, אמר בשבוע שעבר כי הוא מצפה שכל אמריקני שיהיה מעוניין להתחסן יוכל לעשות זאת עד לסוף חודש יולי השנה. אלו לא נתונים מעודדים במיוחד במדינה שמחזיקה בתואר המפוקפק של שיאנית העולם בתמותה (למעלה מחצי מיליון) ובתחלואה (כמעט 30 מיליון חולים מאובחנים).

״אנו עדיין נאבקים במציאת הדרך להעביר את המסר, ולהשפיע על אנשים לבחור להתחסן״, אמר בריגדיר ג׳נרל (תא״ל) אדוארד ביילי, הרופא הראשי של פיקוד כוחות הצבא, האחראי על כ-750 אלף אנשי צבא, מילואים ומשמר לאומי. לדברי ביילי, בחלק מהיחידות רק 30% הסכימו לקבל את החיסון, ובאחרות בין 50% ל-70% בלבד. מפקד הצי השני של חיל הים, תת-אדמירל אנדרו לואיס, אמר כי עדיין לא ניתן לחייב את כוחות הביטחון להתחסן אך שהדבר כנראה יקרה בקרוב, בדומה לחיסון שפעת.   

הסרבנות של אנשי הצבא מטרידה במיוחד בשל הקרבה הפיזית בה נמצאים הלוחמים והחשש מהתפרצות במקום סגור כמו בסיס או ספינה. רק לפני מספר ימים דווחה התקשורת האמריקנית על חשש להתפרצות נוספת בנושאת המטוסים ״תיאודור רוזוולט״, לאחר ששלושה חיילים אובחנו כחולים בנגיף. בתחילת המגפה, בחודש מרץ האחרון, נאבקה נושאת המטוסים במשך שבועות בהתפרצות מסיבית, במסגרתה מת חייל אחד וחלו לפחות 600. החודש כבר מתו מהנגיף מספר לוחמים של חיל הים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית