משלוח ראשון של מקלעי "נגב" ישראליים סופק לצבא הודו

6,000 מקלעים סופקו בתחילת השנה כשיתרת המקלעים (10,479) יסופקו במהלך חודש מרץ

מאת Israel Defense Forces - Desert Reconnaissance Battalion Special Training, Nov 2010, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=34372203

האתר India Today דיווח בסוף חודש ינואר כי הצבא ההודי קיבל בתחילת השנה משלוח ראשון של 6,000 מקלעים קלים "נגב" תוצרת חברת IWI. מקורות בצבא הודו אמרו כי יתרת המקלעים (10,479) יסופקו במהלך חודש מרץ השנה. יוזכר כי בחודש מרץ 2020 דווח באתר ישראל דיפנס כי הודו חתמה הסכם עם חברת IWI לאספקת 16,479 מקלעי "נגב" מתוצרתה בסכום של כ-118 מיליון דולרים.

על פי האתר, הצבא ההודי דרש לרכוש 40,000 מקלעים קלים בנוסף לרובי סער. כיום משמשים בשירות בצבא הודו (מעבר למקלעי הנגב) מקלעי "ברן" בקליבר 7.62x51 n מ"מ מתוצרת מקומית   ומקלעי FN MAG. הוספה של מקלעים קלים תגביר את כוח האש של הצבא ההודי על רקע ההתמודדות המתמשכת עם סין והתכתשויות עם פקיסטן, מסרו גורמים ביטחוניים הודים. מקורות אלו טענו כי הנשק נחוץ לצרכים מבצעיים דחופים ולמבצעים קריטיים.

האתר Thefirearmblog.com  תוהה האם מקלעי "נגב" יהפכו להיות המקלע הקל הסטנדרטי של צבא הודו ואם כן, מי ייצר והיכן ייוצרו שאר המקלעים הקלים. האתר סבור שהתשובה הברורה ביותר היא החברה ההודית לייצור נק"ל PLR שהינה שותפה ישירה של IWI במיזם ייצור משותף. האתר לא משוכנע שבשלב זה ל-PLR יש את היכולת לייצר כלי נשק שלמים. 

חברת IWI אישרה כי משלוח ראשון זה אכן התבצע.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית