מכלית דלק התפוצצה בגבול איראן-אפגניסטן

השרפה, שפרצה בצד האפגני של הגבול, לובתה בשל נוכחות אלפי מכליות נוספות. ארה״ב מאפשרת לאפגניסטן לייבא דלק ונפט מאיראן, כחלק מוויתור מיוחד הפוטר אותה מסנקציות

אזור השריפה, יום למחרת. צילום: REUTERS/Jalil Ahmad

שלושה ימים אחרי שמכלית דלק התפוצצה בגבול איראן-אפגניסטן וגרמה לשריפת ענק ולעשרות נפגעים, החוקרים עדיין אינם יודעים (או לפחות, אינם מפרסמים) מה גרם לתקרית הזו. חברת Planet Labs פרסמה אתמול (ג׳) תמונות לוויין המראות את ההרס הרב באזור, הכולל גם מאות משאיות שרופות.

השריפה פרצה ביום שבת האחרון בצד האפגני של הגבול, בעמדת המכס של מעבר הגבול איסלאם קלעא, נתיב מעבר מרכזי של סחורות בין שתי המדינות. סוכנות הידיעות איי.פי מציינת כי ארה״ב מאפשרת לאפגניסטן לייבא דלק ונפט מאיראן, כחלק מוויתור מיוחד הפוטר אותה מהסנקציות האמריקניות נגד טהרן.

גורמים רשמיים אמרו כי בעת הפיצוץ, חנו במעבר הגבול כ-2,500 מכליות, למרות שלא היו אמורות להיות שם יותר מ-700, זאת בשל שביתה של נהגי המשאיות, המוחים נגד הגדלת המיסים זה השבוע השני. פקיד סחר איראני בשם חוסיין אכונדזאדה אמר לסוכנות  הידיעות המקומית ״אירנה״ כי לפחות 300 מכליות התפוצצו, וכי לא ברור אם הנהגים הצליחו להימלט.

השריפה גם פגעה בתשתיות החשמל והותירה בעלטה חלקים ממחוז הראט האפגני, הצמוד לגבול, וכן גרמה לנזקים אדירים המוערכים, בשלב הראשוני, בעשרות מיליוני דולרים.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית